Avatar billede bajer Nybegynder
14. januar 2012 - 14:52 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

PC fryser kort tid efter opstart

Min PC - Dell Studio XPS fryser kort tid efter opstart, også selvom den ikke bruges lige efter opstart.
Der sker typisk det at lyden forsvinder, musen flytter sig
først i hak og efter kort tid slet ikke, og der kommer et gult kryds på symbolet for netadgang. Der er kun at holde startknappen nede og slukke på den måde. Starter jeg så straks igen kører den uden problermr resten af dagen.
Hvis computeren startes og så snart jeg er logget ind på min profil, straks genstarter og logger på min profil igen, opstår problemet ikke, den kan køre fuldt belastet - mange ting åbnet og i brug.
Næste dag når jeg vil starte igen er det samme problem hvis den ikke ret  hurtigt genstartes.
Har kørt kombatilitetstest - ok.
Jeg tolker det som om den ikke får loaded alt korrekt ved første start, og så får rigtig fat i det der mangler ved genstarten
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 16:12 #1
hent slimdrivers og brug den til opdateringer når den er on

http://www.driverupdate.net/

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2012 - 16:52 #2
Kan vel måske også være en lille fejl i installation som gør det.
Du kan prøve at kontrollere disken for fejl hvis #1 ikke løser problemet:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html
Win 7 virker på samme måde.
Avatar billede bajer Nybegynder
15. januar 2012 - 11:22 #3
Alle drivere opdateret og diske kontrolleret for fejl.
Efter start her til morges, har jeg stadig samme problem.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2012 - 11:33 #4
Prøv at kigge i logbog, og beskriv hvad den melder af fejl.
Højreklik computer-adminisre-logbog.
Det kan jo sagtens være en tjeneste/opstartsprogram der fejler.
Du kan måske teste det, ved at aktivere dvale og lukke ned på den måde, når du får den op at køre.
En anden ting der kan prøves er at fjerne så mange opstartspunkter i msconfig, som kan gøres uden at det berører funktion af Windows.
Tjenester som er nødvendige og sikkerhedsprogrammer undlades at fjerne.
Avatar billede bajer Nybegynder
15. januar 2012 - 12:09 #5
Det er de fejl hændelser der er i loggene på det tidspunkt den fryser fast

Aktiveringskontekstgenereringen mislykkedes for "C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPluginBroker.exe". Der er en fejl i manifestet eller politikfilen "C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPluginBroker.exe" i linje 2. Flere requestedPrivileges-elementer er ikke tilladt i manifest.
PNRP (Peer Name Resolution Protocol) startede ikke, da oprettelsen af standardidentiteten mislykkedes med fejlkoden 0x800703e5.
Tjenesten PNRP (Peer Name Resolution Protocol) blev afbrudt med følgende fejl:
Overlappende I/O-handlinger i gang.
Tjenesten Gruppering af peer-netværk afhænger af tjenesten PNRP (Peer Name Resolution Protocol), der ikke kunne starte pga. følgende fejl:
Overlappende I/O-handlinger i gang.
PNRP (Peer Name Resolution Protocol) startede ikke, da oprettelsen af standardidentiteten mislykkedes med fejlkoden 0x800703e5.
Tjenesten SessionLauncher kunne ikke starte pga. følgende fejl:
Den angivne fil blev ikke fundet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. januar 2012 - 12:19 #6
Har du noget i din opstart der har med toolbars at gøre?
Bruger du i det hele taget de toolbars?
Du kan i tilføj/fjern programmer prøve at afinstallere dem.
De der protokoller der refereres til har jeg ikke noget forstand på, men om det er en efterfølger at tollbars ikke kan aktiveres det må være et ?.
Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2012 - 12:49 #7
det er ikke altid windows kan afinstallere toolbars - de findes ganske simplet ikke i den

du kan så se i ccleaner om den kan vise dem

ellers kan du bruge den gratis

revo uninstaler

freeware version

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

m.v.h.
Avatar billede bajer Nybegynder
19. januar 2012 - 21:34 #8
Hej.
Jeg arbejder stadig med problemet, men fejlen kommer kun når computeren har været slukket natten over. At den er slukket i 3-4 timer er ikke nok til at fejlen viser sig, så der er ikke så mange chancer for at lokalisere problemet.
Avatar billede bajer Nybegynder
19. januar 2012 - 21:42 #9
Jeg har ikke nogle Toolbars kørende, dem fravælger jeg konsekvent.
Jeg har også søgt med revo uninstaler men der er ikke noget unormalt.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2012 - 07:40 #10
Aktiveringskontekstgenereringen mislykkedes for "C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPluginBroker.exe". Der er en fejl i manifestet eller politikfilen "C:\Program Files (x86)\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPluginBroker.exe" i linje

hvad er dette her
måske skyldes det bare et program du har haft inde og slettet men der ikke gjordt helt godt

m.v.h
Avatar billede bajer Nybegynder
26. januar 2012 - 20:45 #11
Den toolbar der var i fejlloggen kom fra et ikon til Skype. Det er væk nu, men problemet er der stadig.
Jeh har en mistanke til Internet Explorer, men kan ikke få den afinstalleret helt. Explorer version 9 er let at afiinstallere, men jeg kan ikke finde de ældre versioner der åbenbart stadig er der.
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2012 - 07:54 #12
prøv at teste den med burn in test

for at udelukke hardware fejl

http://www.passmark.com/products/bit.htm

sæt en tilfældig cd i drevet

det kunne være du skal ind i services og rode efter en eller anden service du lige skal lukke og starte igen men pas lidt på

m.v.h
Avatar billede bajer Nybegynder
30. april 2012 - 22:52 #13
Pc sendt til reperation.