Avatar billede Hjælp mig!! Praktikant
13. januar 2012 - 23:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

magneter og pc'er

jeg er igang med et projekt og vil derfor vide om der er nogen der ved om, hvis der sidder magneter uden et bord vil det påvirker en bærbar computer?
vil der bliver slette ting fra harddisken?

håber på der er nogen der kan hjælpe, på forhånd tak!
13. januar 2012 - 23:58 #1
... så skal den være MEGET MEGET stærk !!
Avatar billede Blueeyez Mester
14. januar 2012 - 00:22 #2
Det kommer vidst an på hvilken type magnet vi snakker om :)

Men jeg er os ret sikker på at resultater kan variere fra bærbar til bærbar.. men igen så vil jeg mest som #1 os skriver kræve en stærk magnet, men de findes skam til en ikke alt for dyr pris.. (Kommer dog os an på bordets plads, om det er træ, sten, jern, plastic..)

Ved godt de fleste er nok træ, men det er blot så du ser lidt bredere på det :)
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2012 - 08:07 #3
jeg har været ude for en stationær der stod på gulvet opførte sig helt kulret

lige så snart den blev flyttet væk fra gulvet kørt den
det var nogle ledninger der lå i gulvet der var åresagen

m.v.h
Avatar billede 220661 Ekspert
14. januar 2012 - 09:11 #4
#3 Elektromagnetisk felt?
Kan huske det fra min tid i militæret, da vi kom i nærheden af højspændingsledninger med vores signalvogn, så kunne vi ikke modtage/sende.
Avatar billede MJensen Praktikant
10. marts 2019 - 16:50 #5
Det er umiddelbart virkelig svært for en magnet at påføre skade på en computer. Det kræver, at du decideret forsøger at ødelægge computeren ved at køre en magnet direkte på harddisken.
Venlig hilsen,

Mathias // https://magnetica.dk/