Avatar billede csperling Nybegynder
13. januar 2012 - 21:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Netværk giver "siden kan ikke vises" af uvisse grunde

Jeg har et meget underligt netværksproblem jeg ikke kan finde årsagen til.

I hjemmenetværket sidder en stationær PC (Win7) permanent og 1-2 laptops (begge winXP) fra tid til anden, den ene ofte. Det er et Ethernet hjemme netværk hvor den stationære går direkte til routeren, mens laptops går gennem en 5 ports switch før de går til routeren, og routeren går så til bredbåndsmodemet.

Med varierende interval får vi "siden kan ikke vises" eller rettere google's tilsvarende (jeg kan ikke huske hvad den er) og er nød til at reboote routeren før vi kan komme på igen.

Jeg synes oftest at problemet opstår når min kæreste har været inde på Aarhus Universitets hjemmeside, eller tjekket sin mail. Jeg får den også selv når jeg surfer alene men kan ikke finde et system i hvad der fremkalder den der. Det virker nogle gange som om at det kommer oftere hvis vi begge er på nettet på samme tid, mig på stationær Win7 og hende på laptop WinXP.

Jeg har et vagt gæt på at det er noget cache noget i routeren men jeg har ingen anelse om det eller begrundelse for det da jeg ikke ved nok om det.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
14. januar 2012 - 17:49 #1
Da jeg er software mand mest, hælder jeg til at anbefale opdatering af alt windows update på alle computere, opdatering af windows programmer / browsere fx chrome og firefox og internet explorer og så java, flash og sådan..
Samtidig anbefaler jeg :
http://www.eksperten.dk/guide/1232 fjernelse af virus mm

Alle servicepacks skal være installere xp er sp3 og vista sp2 og win7 er sp1

Jeg vil anbefale til router at tjekke manualen, og evnt opdatere router.
Hvad modem eller modem/router har du?
Hvad udbyder har du?
Kan de hjælpe med internet forbindelsen eller gratis tjekke det.

Det kan være bredbånds modem uddeler ip adresser via dhcp og router også gør så skal nok tjekkes
vh kristian
Avatar billede csperling Nybegynder
15. januar 2012 - 03:09 #2
Alt er opdateret og jeg der er ingen vira i omløb..

Jeg tjekker lige med udbyder Yousee og ser hvad de siger.

En oddity jeg ikke fik nævnt er at hvis jeg har et online spil kørende, eller streamer en udsendelse fra nettet, så kan det fint fortsætte selvom nye browser vinduer/faner får "kan ikke vises" problemet.
Avatar billede csperling Nybegynder
12. maj 2012 - 00:28 #3
Den opgiver vi. Ingen har et svar eller hjælp tilsyneladende.