Avatar billede riis7 Nybegynder
05. august 2001 - 22:48 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

nedlukning windows ME

jeg har opgraderet fra 98SE til ME. Før lukkede den automatisk, men efter ME skal jeg slukke på kontakten. Kom nu med et brugbart svar !
Avatar billede tiller Nybegynder
05. august 2001 - 22:52 #1
Har du tjekket indstillingerne for autmatisk slukning (kontrolpanel -> strømforsyning)

/tiller
Avatar billede jasber Nybegynder
05. august 2001 - 22:55 #2
Du skal sikre dig at APM (Advanced Power Management) er slået til under \"Power Options\" i dit kontrol panel
Avatar billede the_email Nybegynder
05. august 2001 - 23:06 #3
Gå ind i Enhedshåndtering se om der er en gul cirkel med et sort udråbstegn ved APM, hvis der er det fjerner du den og genstarter hvis Windows ikke selv tilføjer den igen skal du klikke på Tilføj ny hardwarei Kontrol Panel, virker dette ikke kan du først prøve at boote din PC ind i DOS og så installere WinME igen uden formation, hvis det heller ikke virker skal du formattere c: og så installere ME helt fra bunden.

TheEmail.
Avatar billede coldshadow Nybegynder
06. august 2001 - 12:19 #4
Du ved godt at der er en fejl i den måde Windows tildeler Rammene til programmerne.

Eksempel:
Du tænder computeren og åbner program X og Y, Windows tildeler dem nogle RAM, du lukker program X og åbner spil Q, du lukker spil Q igen (her er fejlen) men Windows gllemmer at tage de ram so m var tildelt spil Q tilbage, og de bliber ikke udnyttet før du genstarter!

Jeg ville slette Windows Me og vente på at fejlen blev rettet af Microblød.
Avatar billede riis7 Nybegynder
06. august 2001 - 12:46 #5
1.Jeg har ikke APM under Power Options i kontrolpanel !!!
2.Så derfor har jeg ikke gul cirkel ved APM i enhedshåntering.
Hvis jeg går tilbage til 98SE er der ingen problemer, så det må vel være en fejl i ME. Og nej jeg vil ikke tilbage til 98SE !
Avatar billede selanne Nybegynder
06. august 2001 - 23:40 #6
Har du netkort i din PC ? Jeg havde samme problem og prøvede alle patches og lign. men intet hjalp også bios indstillingerne. Så prøvede jeg at slukke mit modem til ADSL før PC\'en og siden har der ikke været nogle problemer. Så jeg er nok en af de få der er fint tilfreds med ME.Bare surt man ikke kan sætte PC\'en til autoluk efter download om natten feks.

VH
Selanne
Avatar billede the_email Nybegynder
07. august 2001 - 14:32 #7
Selanne >>> Indei Planlagte Opgaver laver du et eller andet planlagt program, så trykker du på Egenskaber for dette program og laver stien om til \"c:\\windows\\rundll.exe user.exe,exitwindows\", så vælger du fanebladet tidsplan og under udfør opgave sætter den til når computeren ikke er i brug, så sætter du den til når computeren ikke har været i brug i 1 minut dvs. når man ikke rører musen eller keyboarded, så går du hen under fanebladet Indstillinger og sætter et kryds i Udfør kun opgave hvis computeren ikke har været i brug i: så kan du vælge 10 minuter, så når din download er færdig vil der så gå 10-11 minuter og så slukker computeren.

TheEmail.
Avatar billede the_email Nybegynder
07. august 2001 - 14:34 #8
Riis 7 >>> Hvis du ikke har APM kan ME slet ikke styre autonedluk så prøv at klikke på Tilføj ny hardware og så om du kan tilføje den.

TheEmail.
Avatar billede riis7 Nybegynder
07. august 2001 - 15:19 #9
Selanne: jeg tror du misforstår mig lidt, den skal ikke lukke ned på et bestemt tidspunkt, men hver gang jeg skriver luk computer, og windows er lukket ned får jeg beskeden på skærmen: du kan nu slukke din computer !!!! dette skal den gøre selv,så jeg ikke skal sidde og holde knappen nede i 6 sek. (pis.. compaq shit)
Avatar billede the_email Nybegynder
07. august 2001 - 15:37 #10
Virker det med Tilføj ny harrdware ellers skal du nok formattere cdrevet og starte forfra.
Avatar billede riis7 Nybegynder
07. august 2001 - 18:40 #11
jamen jeg har formateret 3-4 gange, og jeg har prøvet henholdsvis at installere 98SE hvor det virker fint, og så ME hvor det ikke virker. er det ikke en funktion i ME der gør at den ikke lukker helt ned ?
Avatar billede Jens B. Thuesen Nybegynder
08. august 2001 - 16:59 #12
Jeg har præcis samme problem som dig riis7! Mit Me stopper også ved \'Du kan nu slukke computeren\'.

Jeg har tidligere haft Me og der kørte det fint nok med at lukke computeren, så funktionen er helt sikkert med i Me.

Hvad for en internetforbindelse har du?
Avatar billede riis7 Nybegynder
08. august 2001 - 17:26 #13
stofanet, men jeg før havde jeg isdn, og der var problemet der også.
Avatar billede paxster Nybegynder
01. september 2001 - 16:13 #14
Jeg har selv Windows Me og tdc adsl, men jeg har overhovedet ingen problemer med lukning af computeren, det kna jo være der er fejl på jeres version af Windows ME???

Ville bare lige tilføje dette....

/Paxster
Avatar billede riis7 Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:08 #15
jeg har haft formateret flere gange nu, og geninstalleret ME. Har ikke fulgt nogle af ovenstående råd, men nu virker det. Den lukker som den skal, og jeg ligner et stort spørgsmålstegn !
Avatar billede riis7 Nybegynder
31. oktober 2001 - 15:09 #16
jeg deler pointene imellem jer.
Avatar billede the_email Nybegynder
31. oktober 2001 - 17:31 #17
TAk for point.