Avatar billede j-roar-h Nybegynder
11. januar 2012 - 16:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sælge hjemmesider via mails

Hej,

Jeg har et spørgsmål vedr. markedsføringslovens § 6. stk. 1.

Jeg er ikke selvstændig og derfor ikke momsregistreret.

Jeg ønsker at sende et tilbud ud til nogen evt kunder via mail, men efter hvad jeg kan forstå på § 6. må jeg ikke dette.

Hvordan skal jeg så gøre, hvis jeg vil sende dem en mail med et tilbud om jeg kan lave noget for dem? Og det samtidigt er lovligt?

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede stenger Nybegynder
11. januar 2012 - 16:33 #1
Som jeg læser det (og jeg er ikke ekspert, så tag det med forbehold), så må du ikke, med mindre den enkelte kunde specifikt har anmodet om at få tilsendt et tilbud/overslag.

Lidt det samme som med nyhedsbreve. Kunden skal selv signe up, altså foretage en aktiv handling, førend du må henvende dig i markedsføringsmæssig henseende.

Dog ved jeg at der gælder nogle særlige regler, hvis kunden tidligere har handlet hos dig. Så er det tilladt at sende gode tilbud og lign. via direkte henvendelse, men er det folk du aldrig før har haft kontakt med... så er det et no-go :)

/Stenger
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
11. januar 2012 - 16:51 #2
Tak for svaret.

Så er mit store sprøgsmål bare - hvordan får man så kunden, hvis man kan se de har brug for lige netop det man udbyder, men man må ikke fortælle dem det?
Avatar billede vejmand Juniormester
11. januar 2012 - 17:04 #3
Annoncer i aviser, i radio, på tv, på internettet osv.
Kig dig omkring, der er reklamer overalt.....
Avatar billede stenger Nybegynder
11. januar 2012 - 17:06 #4
Velkommen til bureauernes verden :)

Grib telefonen, der er ikke så hårde lovgivningskrav som der omkring E-markedsføring, da du ikke så nemt kan automatisere det på sammme måde.

/Stenger
Avatar billede j-roar-h Nybegynder
19. januar 2012 - 18:49 #5
Jeg takker for svarene.. Jeg syntes stenger skal have point. Vil du ligge et svar?
Avatar billede stenger Nybegynder
23. januar 2012 - 13:17 #6
Here you go :)