Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. januar 2012 - 06:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

usb harddiske dilemma

Jeg skal have fat i 2 usb harddiske til backup.

Men, problemet er:

Man kan sagtens få usb harddiske på 2TB, men de er med store klodsede strømforsyningsadaptere, og de kan ikke ligge i den taske som mine usb harddiske skal ligge i.

Man kan godt få usb harddiske som ikke behøver strøm fra en adapter, og som istedet får strøm via usb, men de findes ikke som 2TB og er som oftest dobbelt så dyre.

What to do?
Avatar billede mafiltenborg Nybegynder
11. januar 2012 - 06:58 #1
Jamen du har jo selv givet svaret; man kan ikke få en fysisk lille disk med en datamæssig stor kapacitet. Så du må slække kravet til enten kapacitet eller størrelse.

Kan du vælge en mindre pladskrævende backup-plan, så 'datamæssigt' mindre diske kan løse opgaven.

Hmmmm... det er ikke tilfældigvis musik, du skal ha' sikkerhedskopieret? For i givet fald er http://www.audiosafe.com/ måske interessant.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. januar 2012 - 07:20 #2
#1 Jeg bruger Spotify til musik, så nej, det eneste musik der skal tages back up af er min cd samling, og den er ikke større end 100GB.

Der skulle vel ikke komme nogle 2TB diske som køre med strøm fra usb i fremtiden?
Avatar billede chalde Seniormester
11. januar 2012 - 07:52 #3
Der skulle vel ikke komme nogle 2TB diske som køre med strøm fra usb i fremtiden?
Jo da, men hvornår ved kun harddiskfabrikanterne. Det kan være der vises noget på CES.
Men lige som det for et par år siden var utopi med 500gb i lommeformat sørger udviklingen for at det bliver muligt.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. januar 2012 - 08:18 #4
#3 Okay, man må jo så bare sætte sig ned og vente pænt.... Også selvom Steam skriger efter at få taget backup lige nu.
Avatar billede chalde Seniormester
11. januar 2012 - 08:43 #5
#4 Steam er det sidste du skal være bekymret for. Du kan jo altid hente dine spil igen.
Avatar billede jokkejensen Novice
11. januar 2012 - 08:47 #6
køb da et extern usb harddisk bay, der understøtter 2tb, samt sikre der ikke er en strømforsyning med i købet vha producentens hjemmeside. Altså en boks du selv sætter en harddisk i.

Mener der er flere muligheder der, samt fordelen ved selv at kunne vælge hvilken disk.

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
11. januar 2012 - 08:50 #7
Du skal jo nok ned i 2.5", ellers kræver disken bare for meget strøm.
Avatar billede chalde Seniormester
11. januar 2012 - 09:40 #8
#6+7 Problemet er jo som han selv skriver og du bekræfter:
2tb + 2½" = nogo.
2tb 3½" + ingen ekstern strøm = nogo.
Dvs. Ikke muligt.
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. januar 2012 - 09:44 #9
#8 Hmm, er nu ret sikker på, at jeg har et "3,5 hdd - USB"-kabel liggende, hvor hdd'en får strøm via to USB-stik. Hvis jeg husker rigtigt, burde det jo være muligt.
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. januar 2012 - 09:44 #10
...og det skulle så have været en kommentar... :-)
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
11. januar 2012 - 10:39 #11
#9 Og hvad er navnet/modellen på den usb harddisk?

Det tætteste jeg kommer med EDBpriser.dk er 1,5TB uden adapter.
Avatar billede MADOlsen Forsker
12. januar 2012 - 07:26 #12
http://www.sandberg.it/da-dk/product/USB-All-In-1-Hard-Disk-Link
Det er sådan et kabel her, jeg har liggende.

Det er nok ikke en løsning for dig, da du jo nok ikke vil have harddisken liggende løst. Men når det kan lade sig gøre med det kabel (og det er testet - det virker fint :-)) så burde det også kunne lade sig gøre med en harddisk-boks efter samme princip.

Men jeg har godt nok aldrig set en (har dog heller ikke ledt), så jeg ved ikke, om de findes derude et sted.