Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
05. august 2001 - 21:40 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

Floppy fejl..

Hej

Når jeg sætter mit diskettedrev til så kommer den med fejlen Floppy Disk Error 40...

Jeg har prøvet at skifte drevet ud, og kablet vender rigtigt nok!
Avatar billede guiron Nybegynder
05. august 2001 - 21:43 #1
Sikker på at kablet vender rigtigt??

Sidder det ordentligt i på bundkortet??
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. august 2001 - 21:52 #2
Floppy disk(s) fail(40)
In the case of the computer having two floppy disk drives, it could be as simple as leaving a floppy disk in \"A\" drive. If this is not the case, the cable to the floppy disk drive from the motherboard could have come adrift or was attached \"back to front\". If having checked that neither of these conditions exist, suspect a faulty floppy drive.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
05. august 2001 - 21:54 #3
unederligt sammentræf.....har lige svaret på det her:
http://www.eksperten.dk/spm/95462

lidt mere:
Q5: Floppy disk(s) fail (40) message is shown on screen and Floppy disk light stays on.

A5: The orientation of Floppy cable was not connected correctly. Please re-connect it and make sure the pin 1 on the Floppy disk corresponds with pin 1 on the Floppy cable connector.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. august 2001 - 00:55 #4
Som regel er Floppy drevet brændt af, har snart et par stykker med den fejl, forsvinder når en ny smides i pc.

Desværre har der aldrig været en standard for, hvordan kablet tilsluttes, nogle gange skal ben1 vende væk fra strømstikket.
Desuden er det nemt at komme til at bøje/knække et eller flere ben på floppyen, fordi man ikke kan styre stikket på plads!
Avatar billede guiron Nybegynder
07. august 2001 - 18:42 #5
Retaxes > Det er nemlig rigtig. På trods af min ringe alder på 17, så har jeg da brændt den første håndfuld diskettedrev af, da de er meget følsomme. Specielt hvis man kommer til at vende kablet forkert!
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. august 2001 - 19:01 #6
guiron> Et forkert vendt stik og der er ingen fortrydelse.

Hva, 17 år, hvad kan de ikke blive til af afbrændte floppydrev. Nå, om nogle år er det nok slut, jeg så i dag en lille dongle til USB, der var såmænd plads til 16 eller 32 Mb.
Pris 495,- kr.
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. januar 2002 - 14:23 #7
tak for point!

www.fotx.net/retaxes
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. januar 2002 - 14:31 #8
takker for point

www.fotx.net/eric-pedersen
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. januar 2002 - 14:51 #9
eric-pedersen> skal du ikke ha\' rettet dit holds antal der nu er på 5 ;o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. januar 2002 - 14:53 #10
ja det er rigtigt, jeg er også lige blevet optaget på datamatiker, så det skal også rettes
Avatar billede retaxes Nybegynder
06. januar 2002 - 14:56 #11
;o)