Avatar billede Videotech Praktikant
08. januar 2012 - 22:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Word crash

Nu kaster jeg håndklædet i ringen, og opgiver.
Konens Vista maskine havde Word 2003, derefter 2007, og nu 2010.
Fra den ene dag til den anden, gik den i ged :-(
Efter åbning af Word, virker alt fint, men kun i ca. 10 sek., for derefter begynder cursores at blinke vildt, harddisken knokler, CPUen går i næsten 100%, og man kan ikke skrive mere.
Excel, PowerPoint og Outlook virker 100%
ALT Office har været afinstalleret.
Der er kørt mange virus scan (Norton og Malwarebytes), men ingen fell fundet.
Alt Office reinstalleret - samme fejl.
Nu ville jeg geninst. Vista, men jeg kan ikke finde CDen :_(((
Jeg har Googlet hele jorden rundt, og har også fundet div. tips, men ingen af den har fjernet problemet.
Nu er gode råd nok dyre - HJÆÆÆÆLP - konen tager snart livet af mig..
Avatar billede milter Ekspert
08. januar 2012 - 23:40 #1
Hvilken computer har din kone, og hvor mange RAM er der installeret på den?
Avatar billede tjp Mester
09. januar 2012 - 01:14 #2
Har du evt. prøvet at gendanne Normal.dotm? (Dvs at slette/omdøbe den gamle)
Ellers luk Word og find mappen med Normal.dotm og slet/omdøb den. Så danner Word selv en ny ved næste kørsel.

Mappen findes fx ved at indsætte "%appdata%\Microsoft\Skabeloner" i Start >> Kør... og trykke OK. Hvis det er en engelsk version indsættes "%appdata%\Microsoft\Templates".
Avatar billede Videotech Praktikant
09. januar 2012 - 07:36 #3
Ja, Normal.dot er forsøgt slettet - faktisk fjernede jeg alt der havde med Officepakken at gøre, for derefter at smide det hele på igen.
På et tidspunkt så jeg, at en SVCHOST kørte, den slukkede jeg, og så virkede Word.
Men der kører mindst 10 SVCHOST på maskinen, og jeg ved ikke hvad de forskellige laver.
Jeg forsøgte at finde frem til den rette SVCHOST, men maskinen går bare ned, hvis jeg fjerner en forkert.
Avatar billede helt83 Nybegynder
09. januar 2012 - 08:15 #4
Hej Videotech

prøv at hent et program der hedder Process Explorer, her kan du se hvad der ligger under de forskellige svchost.exe

mvh
helt83
Avatar billede Videotech Praktikant
09. januar 2012 - 12:04 #5
Tak til helt83
Jeg kan se meget med det program - rigtig meget...
Men nu er jeg lidt på den, for hvad skal jeg se efter ?
Jeg ser en masse ting, når Word startes, og når computeren genstartes får jeg en "RUNDLL er holdt op med at virke" fejl.
Harddisken knokler som en sindsyg - også når Word ikke er åben, men en gang imellem falder den til ro. Jeg aner ikke hvad den har gang.
Kan du vejlede mig i, hvad jeg skal prøve at se efter ?
Avatar billede Videotech Praktikant
11. januar 2012 - 19:46 #6
Tråden lukkes - jeg hev i den store afbryder, og genst. Vista fra recovery partitionen.
Nu virker alt 100%
Tak for jeres input.
Avatar billede Videotech Praktikant
23. januar 2012 - 07:36 #7
Tråden lukkes - jeg hev i den store afbryder, og genst. Vista fra recovery partitionen.
Nu virker alt 100%
Tak for jeres input