Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. august 2001 - 21:05 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Timere og system resourcer ?

Bruger timere på <1000 ms mange system resourcer ? Og hvor mange bruge de ? Altså ... er det noget l*** at have f.eks. 4 timere hvoraf en kører 1000ms, en på 10ms, og to på 50ms ?
Avatar billede mikker Nybegynder
05. august 2001 - 22:00 #1
Det var da egentlig et udemærket spørgsmål :-)
kan egentlig ikke forestille mig det, men jeg vil da gerne gøres klogere.

- Mikker
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. august 2001 - 22:12 #2
Jeg har nemlig hørt at de suger, men har også hørt at de INTET suger ...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 22:14 #3
tdau >> du kan evt kalde : DoEvents engang imellem -så forhindrer du at de sluger alt for meget.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. august 2001 - 22:16 #4
jelzin:> DoEvents er kun brugbart i et loop/for..next løkke da den stopper programmet (en løkke) uden doevents ...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 22:18 #5
ok. :)
Avatar billede ulliware Nybegynder
06. august 2001 - 15:00 #6
Vores pentium 100 med 32 RAM har uden de store problemer kørt noget i retning af 10 timere, alle med intervaller under 500 ms. De fleste under på 20 ms eller der omkring.
Avatar billede nicki Nybegynder
06. august 2001 - 20:15 #7
Jeg er med på en lytter.
Avatar billede roenving Novice
06. august 2001 - 22:53 #8
Generelt sagt, så er der jo ingen tvivl om, at en timer er nødt til at have en aktiv tråd for at fungere !·]

Til gengæld, så er det jo \'bare\' en interrupt, som .dll\'en initierer og den bruger bestemt ressourcer, meen ...
et hurtigt gæt er, at den bruger lige så mange ressourcer, som et kald til grafikkortet (som jo selv har kræfter) dvs. at du først behøver være bekymret, hvis du har mange eller hvis du her meget brug for hver eneste kraft du har !!!~|

hth
jes
Avatar billede scb Praktikant
07. august 2001 - 20:42 #9
Jeg har også programmer med mange timere, og har erfaret at det hele afhænger af hvad du udfører i din timer funktion, (selvfølig)
Hvis programkoden tager f.eks 20 mS at udfører, og timeren er sat til 25 mS så er der ikke meget plads til andet.
-SCB
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. august 2001 - 03:22 #10
roenving/scb:> tak :-)