Avatar billede Lauer93 Nybegynder
05. januar 2012 - 21:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Er dette muligt?

Kan det lade sig gøre at installere programmer og spil på en ekstern harddisk (tilsluttet med usb) og så køre dem fra en pc tilsluttet til denne harddisk?

hvad er ulemperne ved dette hvis der er nogen?
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 21:20 #1
Ja det er ikke noget problem.
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
05. januar 2012 - 21:25 #2
vil der være nogle ulemper? som forsinkelse osv?
Avatar billede pstidsen Novice
05. januar 2012 - 21:27 #3
Det er jo ikke helt rigtigt, for godt nok ligger filerne tilsyneladende på den eksterne, men de fleste programmer skriver jo noget i registreringsdatabasen og den hører jo sammen med styresystemet (hvis vi snakker Windows). Hvis din plan er at køre HDD'en fra den ene pc til den anden, så mangler programmerne jo registreringsdatabasenøglerne.
Avatar billede chalde Seniormester
05. januar 2012 - 21:27 #4
Såfremt du kører USB2, så skal du ikke forvente hastigheder på et tilfredsstillende niveau.
USB3 skulle gerne kunne gå an, såfremt både controller og disk er af fornuftig kvalitet (der er mange USB3-enheder og controllere på markedet der ikke kommer over USB2 hastigheder).
05. januar 2012 - 21:29 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

... det kan/vil være langsommere, hvis der skal læses en del fra Programmet undervejs i spillet ...

PS: Du skal ikke forvente at du så 'bare' kan bruge denne USB disk's instalerede program på en tilfældig anden PC og så direkte køre programmet/spillet derfra...
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
05. januar 2012 - 21:38 #6
Kører windows vista

Planen var at have en HDD stående derhjemme så jeg slap for at have min bærbare fyldt med alle spillene, når jeg så var hjemme og ville spille kunne jeg bare sætte USB i og så var jeg good to go.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 21:42 #7
Der står i spørgsmålet ikke noget om at denne eksterne HDD skal kunne køre på forskellige computere. Men det er da rigtigt, at det kører bedst med en USB3 harddisk, forudsat, at computeren har en USB3 tilslutning.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 22:21 #8
#6 Når jeg skrev. at det ikke er noget problem, er det rigtigt nok, det skal nok komme til at køre. Men jeg burde have tilføjet det som chalde er inde på, hvis du kører USB2 går det langsommere i krævende spil.
Avatar billede pstidsen Novice
06. januar 2012 - 14:24 #9
Hvorfor vil du ikke bare have spillene på din interne HDD?

Hvad med at ligge musik, film (osv?) over på den eksterne hvis det er pga. pladsmangel.
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
07. januar 2012 - 18:11 #10
Musik og film ligger på en NAS så jeg kan tilgå det online overalt

Det var også mest en tanke med spillene og programmer på ekstern HDD
Avatar billede pstidsen Novice
07. januar 2012 - 23:09 #11
lad hellere være... Ser ingen grund til det.
Avatar billede Lauer93 Nybegynder
27. februar 2012 - 00:21 #12
lukket