Avatar billede lund_dk Praktikant
05. januar 2012 - 10:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opdater hidden id til select

Jeg har denne kode til en autocomplete funktion, som indsætter id i et skjult text felt.

Men ønsker at modernisere det lidt, og i stedet markere i min select box, det felt som matcher valgte ID. Hvis ikke der er et felt som matcher id, så skal der ikke foretages noget. Nogen som kan hjælpe med det?

Min selectbox ser sådan her ud

<select name="mySelect">
<option id="1">no 1</option>
<option id="2">no 2</option>
<option id="3">no 3</option>
<option id="4">no 4</option>
<option id="5">no 5</option>
<option id="6">no 6</option>
</select>

KODEN:

<form id="myForm" action="#">
    <label for="myInput">Find a company in the accounts database:</label>
    <div id="myAutoComplete">
        <input id="myInput" type="text"><input id="mySubmit" type="submit" value="Submit">
        <div id="myContainer"></div>
    </div>
    <input id="myHidden" type="hidden">
</form>

<script type="text/javascript" src="data.js"></script>
<script type="text/javascript">
YAHOO.example.ItemSelectHandler = function() {
    // Use a LocalDataSource
    var oDS = new YAHOO.util.LocalDataSource(YAHOO.example.Data.accounts);
    oDS.responseSchema = {fields : ["name", "id"]};

    // Instantiate the AutoComplete
    var oAC = new YAHOO.widget.AutoComplete("myInput", "myContainer", oDS);
    oAC.resultTypeList = false;

    // Define an event handler to populate a hidden form field
    // when an item gets selected
    var myHiddenField = YAHOO.util.Dom.get("myHidden");
    var myHandler = function(sType, aArgs) {
        var myAC = aArgs[0]; // reference back to the AC instance
        var elLI = aArgs[1]; // reference to the selected LI element
        var oData = aArgs[2]; // object literal of selected item's result data

        // update hidden form field with the selected item's ID
        myHiddenField.value = oData.id;
    };
    oAC.itemSelectEvent.subscribe(myHandler);

    // Rather than submit the form,
    // alert the stored ID instead
    var onFormSubmit = function(e, myForm) {
        YAHOO.util.Event.preventDefault(e);
        alert("Company ID: " + myHiddenField.value);
    };
    YAHOO.util.Event.addListener(YAHOO.util.Dom.get("myForm"), "submit", onFormSubmit);

    return {
        oDS: oDS,
        oAC: oAC
    };
}();
</script>
Avatar billede olebole Juniormester
05. januar 2012 - 16:43 #1
<ole>

Jeg forstår ikke dit spørgsmål.

Derudover forstår jeg ikke, hvor du i dit SELECT element bruger id og ikke value. Du kan ikke bruge et tal som id i HTML

/mvh
</bole>
Avatar billede lund_dk Praktikant
26. april 2012 - 09:45 #2
Jeg fandt på en hel anden løsning.