Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2012 - 22:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sortering

Hej
Jeg bruger Excel 2003.
Jeg har et ark med en del felter, jeg ønsker at sorterer på 4 af felterne.
Når jeg trykker på Data - Sorter, kommer der en box, hvor jeg kan sorterer på 3 felter, men hvad så med det fjerde felt.

Jeg har prøvet med de 3 felter, det får fint, men hvordan gemmer jeg sorteringsmåden, jeg har efter at have sat sorteringen op, gemt regnearket, men når jeg forsøger igen, så er sorteringsrækkefølgen væk.

Jeg har haft temmeligt meget med EDB at gøre, men Excel er nok det program jeg har arbejdet mindst i.

Håber der er en venlig sjæl der kender svaret.
m.v.h.
Ole
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 15:01 #1
Avatar billede jd4 Nybegynder
05. januar 2012 - 20:49 #2
Med "felter" mener du så kolonner?

Sortér først efter de kolonner, som har lavest prioritet.
Sortér derefter efter de kolonner, som har højest prioritet
Gem regnearket.
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 22:33 #3
Hej jd4
Ja du har naturligvis ret, jeg mente kolonner.
Jeg forstår ikke helt dit svar, jeg sorterer først på den mest betydende kolonne, derefter på næstmest betydende, og derefter på den tredie mest betydende, men det jeg mest mangler er, at jer skulle sorterer på en fjerde kolonne.
Kan man det uden at skulle bruge makroark, og det er jeg helt sikkert endnu dårligere til, uagtet jeg har programmeret en del i VB6.0.
m.v.h.
OLe
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2012 - 22:56 #4
Hej dkhanknu og jd4!
Mange tak for svarene, jeg læste først jd4´s svar, og derfor skrev jeg den komentar med, at jeg ikke rigtigt forstod svaret.
Efterfølgende læste jeg dkhanknu´s svar, og det har jeg nu fået til at virke på alle 4 kolonner.
Mange tak for gode svar.
m.v.h.
Ole
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 11:04 #5
Hej igen.
Jer bliver mere og mere forvirret.
Jeg har kolonner med navn:
Total  Serie1  Serie2  Serie3  rød  blå  spare

Jeg har prøver at trykke på Data - Sorter derefter har jeg sat den til at sorterer på spare faldende.
Derefter trykket OK

Trykket Data - Sorter og derefter sat kolonnen Total - rød - blå faldende.
Derefter trykket OK.
Derefter trykket gem.
Nu skulle den sorterer efter Total hvis ens efter rød hvis også ens efter blå hvis også ens efter spare.
Jeg har nu siddet og testet, men jeg mener ikke, at jeg får det resultat som jeg forventede.
m.v.h.
Ole
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2012 - 11:09 #6
Hvis du vil sende filen skal jeg forsøge at hjælpe.
hans.knudsensnabelamail.tele.dk
Avatar billede jd4 Nybegynder
09. januar 2012 - 08:50 #7
I Excel 2003 kan man kun sortere efter 3 kolonner ad gangen. Vil man sortere efter eksempelvis 5 kolonner, kan man vælge først at markere sine kolonner og sortere efter de første 3 og så gentage øvelsen med de sidste 2 kolonner.

Hvis data er i kolonnerne A:E og du vil sortere efter A, B, C, D og E så

1. Vælg kolonnerne A:E
2. Gå til Data->sorter efter C, så D så E
3. Vælg sorter
4. Gentag med kolonne A:E valgt
5. Gå til Data->sorter efter A så B
6. Vælg sorter
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2012 - 10:49 #8
Hej alle
Jeg siger mange tak for svarene, og jeg
har løst det efter jeres forslag.
Mange tak.
Ole
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2012 - 14:26 #9
Hej
Jeg har ikke kunnet finde ud af, hvorledes jeg afslutter dette spørgsmål og for givet point?
mvh
Ole
Avatar billede jd4 Nybegynder
20. februar 2012 - 15:03 #10
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2012 - 15:47 #11
Hej jd4
Ja jeg har læst det du henviser til, men jeg kan fortsat ikke give dig point, er det fordi du eventuelt har skrevet, det du har skrevet, som en kommentar og ikke som et svar.
Nu kan jeg se, at jeg kan give mig selv point, men det var nu ikke lige det jeg ville.
m.vh.
Ole
Avatar billede jd4 Nybegynder
20. februar 2012 - 16:16 #12
Hermed afgivet som svar