Avatar billede faran Nybegynder
04. januar 2012 - 19:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af 3-5 skærme

Hej alle sammen

Jeg bekendt med en forretning har spurgt mig, hvorledes det er muligt at opsætte 3-4 skærme (32") med information om forretning. Det er skærme som skal være ude i forretning, således at kunderne kan se dem.

Jeg tænkte på at lave disse information i PowerPoint (eller som noget grafik) på en PC og vise dem på skærmene. Problemet heri er, at der skal vises forskelligt indhold på hver skærm. Er dette muligt med et "alm." grafikkort?

Nogen ideer til hvorledes dette kan opsættes?
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2012 - 20:03 #1
Hvad med at lave det forskellige indhold som en webside? Det kommer selvfølgelig an på hvad det er?

Hvis du spørger om et "alm." grafikkort kan afspille 3-5 PowerPoint samtidig (forstået rigtigt?), så burde det da godt at kunne lade sig gøre.
Avatar billede faran Nybegynder
04. januar 2012 - 22:01 #2
Problemet er ikke, at afspille dem samtidigt, men mere at få vist dem på flere skærme samtidigt - altså, at de ekstra skærme ikke blot spejler hoved-PC'ens skærm, men i stedet fungere som dedikeret skærme.

Desuden er det muligt at købe VGA kabel med 3-4 hoveder? Jeg har set med to, men har ikke kunne finde en med flere hoveder.
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2012 - 22:11 #3
Højreklik på skrivebordet--->Opløsning--->I rullemenuen, vælg: Udvid skærme. Det kan man i hvert fald med 2 skærme. Har aldrig prøvet med flere.

Du kan ved bare købe x antal med to hoveder og så sætte dem oveni hinanden. Om billedekvaliteten vil blive god.. Hmmm, håber ikke kunderne skal se skærmene tæt på :P
Avatar billede faran Nybegynder
04. januar 2012 - 22:17 #4
Det er lige netop derfor jeg spørger til om et "alm." grafikkort har mulighed for at udvide til mere end to skærme :-) Jeg går ikke ud fra, at ved blot at tilslutte flere VGA kabler, at PC'en finder ud af, at der er flere dedikeret skærme.

En anden måde, at løse det problem på?
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2012 - 22:49 #5
højest sandsynligt ikke... Har aldrig prøvet det.

Aktså lige for at være helt sikker. Du vil have en computer til at styre det hele?
Avatar billede pstidsen Novice
04. januar 2012 - 22:52 #6
Hvad har du også af andet udstyr?

Kan webløsningen ikke bruges?
04. januar 2012 - 23:51 #7
Man kan også få (=købe) grafikkort med FIRE udgange...
Avatar billede faran Nybegynder
07. januar 2012 - 13:46 #8
Jeg har fundet en løsning.

Jeg køber fire tv-skærme med mulighed for modtagelse af USB og indholdet laves son jpg.