Avatar billede chrene Nybegynder
03. januar 2012 - 20:17 Der er 2 kommentarer

Søger hjælp til at komme igang med et fritidsjob som IT medhælper

Hej eksperter.

Jeg er en ung fyr på 20 år, som går og mangler nogle penge til husleje osv. Jeg kunne godt tænke mig et alternativt job som IT medhjælper/programmør hos nogle firmaer. Det eneste problem er egentlig bare at de fleste arbejdsgivere kræver at man går på en vidergående uddannelse, hvilket jeg ikke gør endnu. Jeg har erfaring med C#.NET og en smule c++ og java. Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med at hjælpe til med programmering, eller gå rundt og optimere computere osv. Faktisk kunne jeg bare godt tænke mig at komme en i IT-branchen, da jeg synes jeg har styr nok på det til at kunne hjælpe lidt. Som sagt tidligere er der desværre ikke rigtig nogle der søger en som mig, så jeg har prøvet at tænke på andre alternativer, så som at hjælpe private folk med at holde computeren ved lige osv.

Jeg har kendskab til programmering. Jeg har ofte hjulpet mine venner med at formatere deres computere. Jeg kan også godt sætte antivirus op og fjerne vira.  Jeg har aldrig prøvet det før, men jeg tror godt jeg kunne sætte netværk og printere op osv.

Mit spørgsmål er egentlig bare om der er nogle gode råd til hvordan jeg kommer igang med at arbejde med IT, uanset om det er privat eller hos i firma. Jeg ved simpelthen ikke hvor jeg skal starte.
Avatar billede kmunk1975 Nybegynder
03. januar 2012 - 20:57 #1
prøv at kontakte mig .  men er bosat i herning

jeg ved ikke om der er fuld med penge i det
Avatar billede chrene Nybegynder
03. januar 2012 - 23:25 #2
Hvordan skal jeg kontakte dig, og er det fordi du har brug for hjælp eller fordi du kan hjælpe mig? :)