Avatar billede zer0c00l Juniormester
03. januar 2012 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Action (macro) i Adobe Photoshop CS5

Hej eksperter,

Jeg er ved at lave en action i Adobe Photoshop CS5. Jeg har på fornemmelsen, at jeg er tæt på den ønskede løsning, men jeg er ikke helt i mål.

Jeg vil gerne lægge alle billeder i en mappe sammen til et enkelt billede, hvor hvert af de oprindelige billeder er et nyt lag.

Som info kan det nævnes, at alle billederne har samme opløsning.

Det endelige billede må gerne forblive åbent, da jeg skal arbejde videre med det efterfølgende.

På forhånd tak :-)
Avatar billede dortek Nybegynder
03. januar 2012 - 20:34 #1
Hej

Du behøver ikke en action. Vælg blot FILE > SCRIPTS > LOAD FILES INTO STACK. Vælg herefter dine billeder og de kommer ind på hvert sit lag i Photoshop. Lagene får endda filnavnet som lagnavn...

Hilsen
Dorte
Avatar billede zer0c00l Juniormester
04. januar 2012 - 07:19 #2
Ok, den havde jeg alligevel ikke set komme :-) Super! Smid et svar!
Avatar billede dortek Nybegynder
04. januar 2012 - 08:28 #3
Godt at du fik det til at virke ;-)
Avatar billede zer0c00l Juniormester
04. januar 2012 - 09:40 #4
_Mange_ tak!
Avatar billede Freebooter Nybegynder
04. januar 2012 - 10:48 #5
Ps. Du kan også vælge billederne i Bridge og bruge:

Tools > Photoshop > Load Files into Photoshop Layers...

Vh Brian
Avatar billede zer0c00l Juniormester
04. januar 2012 - 11:17 #6
Snedigt! :)