Avatar billede christianhansen90 Nybegynder
31. december 2011 - 16:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iMac netværk problemer

Jeg har et problem med min iMac 27″, det er når jeg tænder min iMac så skal jeg slukke og tænde mit netværk nogle gange, (forskelligt fra hvergang hvor mange gange). ved ikke hvad jeg skal gøre, håber der er nogen af jer der kan komme med et lille fif, eller skal den bare sendes til rep ?. Man kan ikke selv skifte et netværkskort i den ?
Avatar billede sd8220 Seniormester
31. december 2011 - 18:09 #1
Er det iMac'ens Airport, som du skal slå til og fra?

PRÆCIST hvilken iMac er det? - formodentlig kan man GODT skifte kortet, omend det kan være noget besværligt.

Hvis det er Airpot i menuen, som du skal slå fra og til, kan du prøve i dine netværksindstillinger at glemme dit ejet net og så forbinde til det igen.

Det er også muligt, at du er nødt til at glemme dit netkort helt inde i Netværk og så genstarte.

/Sebastian
Avatar billede christianhansen90 Nybegynder
01. januar 2012 - 15:06 #2
Det er en iMac 27" fra 2009, det er oppe på ikonet jeg trykker slå Wi-Fi fra og så slår jeg det til igen,

Tak vil jeg lige prøve,
Avatar billede christianhansen90 Nybegynder
01. januar 2012 - 15:38 #3
det virker stadig ikke, men når jeg placere min macbook air samme sted fungere nettet fint på min macbook så det er jo ikke mit internet, og har prøvet at glemme netværket begge steder, men fungere stadig ikke.

Har du en idé til hvad jeg så kunne gøre ?
Avatar billede christianhansen90 Nybegynder
01. januar 2012 - 15:51 #4
Hej.

Har selv opklaret mysteriet nu, det var fordi jeg havde åbnet nogle porte i min router til min ps3 men på en eller anden måde så havde min iMac fået den ip, så nu virker det.

Men mange tak for løsningsforslagene.