Avatar billede Slettet bruger
31. december 2011 - 13:23 Der er 3 kommentarer

Privileges

Jeg har lige opdateret "SmartFTP Client" og under installationen fik jeg følgende fejlmeldinger:
Den første:
Warning 1946. Property "System.AppUserModel.ID" for shortcut "SmartFTP Client.Ink" could not be set
Den næste:
The installer has insufficient privileges to modify this file C:\programData\Microsoft\Windows\Start Menu\programs\SmartFTP Client\SmartFTP Client.ink.
Hvad er der galt og hvad kan jeg gøre? Hvorfor opstår sådan et problem på en næsten ny laptop?
Avatar billede kgkg Nybegynder
31. december 2011 - 14:28 #1
Prøv at højreklikke på setup filen og vælg kør som administrator. Det lyder som om at det er et rettighedsproblem.

Og prøv også at kigge i deres support forum, som du finder her: https://www.smartftp.com/forums/

PS. Husk altid at skrive hvilket operativsystem som det drejer sig om.
Avatar billede Slettet bruger
01. januar 2012 - 17:30 #2
Tak for dit svar, men jeg kan ikke finde en fil, som jeg kan køre som administrator. Imelletiden har jeg fundet ud af, at windows 7 er helt ophørt med automatisk at tildele tilladelser til programmer, mapper og filer. jeg har selv oprettet tilladelserne, og nu optræder såvel mappe som program samt andre filer i startmenuens programoversigt.
Jeg er dog noget forundret over, at windows er ophøt med automatisk at tildele tilladelser, hvorfor jeg gerne vil have svar herpå.
Jeg har fundet andre programmer f.eks. hele Office 2010 mappen uden tilladelser, og det fremgår, at det er en potentiel sikkerhedsrisiko!
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2012 - 08:18 #3
Jeg lukker spørgsmålet.