Avatar billede PeterSmith Nybegynder
30. december 2011 - 22:09 Der er 8 kommentarer

Hjælp til cd brænding

Hej jeg har en film på 2600 mb og er i mp4 format.
Hvilken fil skal jeg converter den til for at jeg brænde filmen på en dvd på 4.7 gb.
Kommer filen til at fylde mere når jeg skal til at brænde den?
Avatar billede KHHP Juniormester
30. december 2011 - 22:43 #1
Det nemmeste er at du for fat i et program der kan gøre det for dig. Jeg ved ikke om der findes nogle gratis løsninger derude, men her er ihvertfald den jeg bruger: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Den virker fint, og filerne fylder ikke mere.
Jeg har et par gange gjort det at jeg, fordi jeg ikke har fået investeret i en blu-ray afspiller, det at jeg ripper mine blu-ray film til min pc, der fylder ca. 4 GB og kører den ind i convertxtodvd, så går der afhængig af pc ydelse og filmens kvalitet og længde ca. 3-4 timer fra du har trykket start, til den brænder. derefter kan du sætte den i dvd-maskinen og se den som en hvilken som helst anden dvd-maskine.
Nu går jeg ud fra at du sidder på windows, men hvis du skulle sidde på Mac OS X, så kan du bare bruge iDVD.
Avatar billede KevinCL Nybegynder
31. december 2011 - 00:41 #2
Jeg ville convertere den til en .ISO fil, og få brændt den via Nero eller Ashampoo :) (hvilket jeg bruger)

- Mvh. Kevin
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 09:48 #3
Bruger også selv ConvertXtodvd, men denne her kan måske det samme??
http://www.minidvdsoft.com/dvdcreator/mp4-to-dvd.html
Avatar billede PeterSmith Nybegynder
31. december 2011 - 15:29 #4
Jeg prøvede det program der hedder ConvertXtoDVD 4 som skulle gøre alt af sig selv. Men filmens kvalitet blev meget dårlig, og filmen blev delt op i 2 cder.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 15:36 #5
Du mener vel 2 dvd skiver ikke?
Forstår ikke den deler i 2??
Programmet jeg skrev om i #3 håndterer ikke sub filer som jeg lige ser det.
Avatar billede PeterSmith Nybegynder
31. december 2011 - 15:43 #6
Jeg prøver at starte om.
Jeg har en film som er i mp4 format, jeg vil gerne have brændt den sammen med nogle undertekster jeg har.
Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede PeterSmith Nybegynder
31. december 2011 - 15:45 #7
Hvilke film formater kan man brændre i nero?
Avatar billede 220661 Ekspert
31. december 2011 - 15:50 #8
Jeg har forstået dit spørgsmål. Jeg forstår bare ikke hvorfor programmet gør som det gør.
Når man normalt skal konvertere en mp4 fil til dvd skriver programmet at konvertering er fremragende. Så jeg kan ikke forstå du får dårlig kvalitet.