Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 01:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af mail+kontakter fra Outlook 2003 til 2010 - Windows 7

Jeg har formatteret min laptop, hvor jeg havde 2003 og i stedet installeret 2010. Inden formatteringen eksporterede jeg alt til en pst-fil.
Kan jeg bare lægge den ind i stedet for den pst-fil, som 2010 har lavet, eller hvordan gør jeg?
30. december 2011 - 07:03 #1
Ja!!!
Avatar billede clauska Juniormester
30. december 2011 - 11:46 #2
Ellers går ud i Filer - Åben og vælger at importere din pst fil, så skulle den være fikset.
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 18:12 #3
#1: Sikker?
Jeg spørger, fordi en anden klog mand gav mig en uendelig kompliceret metode.
Jeg glemte at sige, at jeg allerede har importeret de pågældende mails og kontakter, men der gik kuk i det med adresserne, så man godt kan se dem, hvis man klikker på "Kontaktpersoner", men hvis jeg vil adressere en mail, kan jeg kun de de kontakter, som ligger ude i "roden", og ikke de mapper, jeg har lavet med forskellige kategorier af kontakter.
Desuden er der 2 linier med "forslag til kontaktpersoner" - en med mit navn og en, der hedder "Outlook", hvem det så er.
Men forsvinder alt det pjat, hvis jeg skifter pst filen ud med den fra 2003?

#2: Forstår ikke, hvorfor du tror, at du kan få points for at foreslå en vanskeligere procedure.
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2011 - 18:56 #4
Hmmm, du kan jo bare tage en kopi af den .pst fil du vil overskrive, og så placere den et andet sted.
Herefter overskriver du den originale, som du selv foreslår.

Åbn Outlook, og se om det funker som du ønsker.

Ellers kopierer du bare den gamle tilbage igen.

Det må da være den letteste måde at tjekke det på.......
Avatar billede clauska Juniormester
30. december 2011 - 19:05 #5
Jeg lagde et svar fordi det er en løsning om du så vil bruge den eller ej er jo dit valg, og som du selv skriver glemte du at skrive du havde lavet importen, det kan jo være svært at hjælpe, hvis man ikke får alt at vide.

Når du importere i stedet for at bytte filerne ud kommer dine data ind og ligger de rigtige steder.

Men når det nu er kontaktpersoner det er galt med, kan du vælge kontakpersoner i outlook højreklik på f.eks den med dit navn og vælg egenskaber her vælger du fanen outlook-adressekartotek.
Her kan du sætte flueben i Vis denne mappe som adressekartotek til email.

Virker dette ikke, så prøv at lav importen igen men vælg kun kontaktpersoner og importere dem igen.
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 19:21 #6
#4: Og det hele brænder ikke sammen så?
Ville det være bedre at afinstallere Outlook, geninstallere den, og så gøre det?
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 19:22 #7
Nå, nu dummede jeg mig selv :)
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 19:23 #8
#5 skrev: Når du importere i stedet for at bytte filerne ud kommer dine data ind og ligger de rigtige steder.

Det er lige præcis det, de IKKE gjorde
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2011 - 19:29 #9
Jeg ville bare prøve at bytte .pst filen, og se om det funker.
Hvis ikke, ville jeg bytte tilbage igen.....
Avatar billede clauska Juniormester
30. december 2011 - 19:33 #10
Da du import huskede du at pege den rigtige postkasse ud?

Ellers importere kontaktpersoner igen og så tjek at de peger det rigtige sted hen.
Avatar billede clauska Juniormester
30. december 2011 - 19:34 #11
Der kan selvfølgelig være en fejl i din eksportere pst fil.
Avatar billede clauska Juniormester
30. december 2011 - 19:35 #12
se bort fra sidste kommentar, du har jo fået dem ind bare det forkerte sted.
Avatar billede ngr Praktikant
30. december 2011 - 19:43 #13
#9: Og jeg risikerer ikke, at det hele "brænder sammen"?

#12: Jatak :)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. december 2011 - 19:52 #14
I princippet risikerer du at det hele "brænder sammen" hver gang du tænder for din computer.....
02. januar 2012 - 23:50 #16
(Skal du vide mere her ?)
06. januar 2012 - 20:34 #17
(Skal du vide mere her ?)

Og dine mange andre 'åbne' spørgsmål... Du ved hvad jeg mener...