Avatar billede allegro Nybegynder
28. december 2011 - 19:12 Der er 3 kommentarer

QNAP/Synology - hvor kan man få hjælp til valg af model?

Jeg er ved at løbe tør for plads på min macbook og jeg skal derfor have mig en netværksharddisk så jeg kan flytte mine billeder, videoer og musik derover. Jeg ved at QNAP og Synology er rigtig gode bud på løsningen. Men hvor i København/københavnsområdet kan jeg henvende mig for at få hjælp til valg af den rette model?
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 19:29 #1
Her og andre itfora.
Du kan enten vælge mellem brugererfaringer eller salgstaler.
Avatar billede chalde Seniormester
28. december 2011 - 19:31 #2
Men for at starte ud:
Hvad er dine behov?
Ren storage?
Medieserver?
Webserver?
Udvidelsesmuligheder?
Andet?
Avatar billede allegro Nybegynder
28. december 2011 - 19:44 #3
Ok here goes..

Mit udgangspunkt er at min macbook er fyldt op med billeder, video og musik. Det vil jeg gerne have flyttet over på et trådløst lager (netværksharddisk) hvorfra jeg kan streame efter behov. Dvs rent "hjemmebrug".

Kan det overhovedet lade sig gøre at streame billeder og video når jeg bruger iPhoto og iMovie? Hvis det kan, modtager jeg gerne forslag til netværksharddiske som er hurtige nok til at kunne streame uden at det "hakker" i brug.
Jeg forestiller mig at det er video-delen som kan være problematisk at streame. Et ok alternativ til streamning af video kunne være at benytte kabel fra NAS til macbook de får gange jeg skal lave video-projekter i iPhoto.

Hvis nogen kan anbefale en netværksharddisk til ovenstående må modellen også meget gerne have 2 diske (til raid1/mirror).

Har nogen af jer erfaring med ovenstående? Kommentarer, idéer, input??