Avatar billede Nollon Nybegynder
28. december 2011 - 18:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

check hvor url'en kommer fra

Jeg sidder og er ved at lave noget supscription fra paypal.
Når man enten har betalt eller canceled betalingen sender den dig til index siden på mit website med enten "?payment=cancel" eller "?payment=success" og der skal den så oprette bla. en bruger i min database. men nu kan man jo bare skrive "?payment=success" i url'en.
Så er der en anden måde man kan gøre det på (udover paypals måde med at de opretter en bruger der) eller kan man tjekke på nogen måde hvor url'en kommer fra ?

Håber det er forklaret fint ellers spørg endelig :)
Avatar billede Nollon Nybegynder
28. december 2011 - 18:35 #1
har lige fundet ud af at vis man ikke betaler sender den dig til "?payment=cancel" ellers sender den dig til "?auth=" også en laaang auth kode. Det også rigtig godt men hvordan tjekker man så det sårn at det ikke hedder:
if($_GET['auth'] != "cancel"){}
For så kan de jo stadig bare skrive alt andet end cancel også stadig komme ind uden at betale
28. december 2011 - 18:51 #2
Når paypal informerer dig at der er kommet en betaling skal du også have at vide hvor betalingen kommer fra.  Jeg tror det er det du siger.  Det måtte jeg selv til at finde ud af, og det lykkedes.  Paypal har et 'produkt' kaldet Payment Data Transfer, PDT hvor paypal informerer dig om payer-email og en række andre oplysninger om betaleren.  Du kan læse mere om det her: https://www.x.com/developers/paypal/products/payment-data-transfer . Men jeg havde brug for al min tålmodighed, før jeg fik det til at virke.  Held og lykke.
Avatar billede Nollon Nybegynder
28. december 2011 - 19:35 #3
Wow det ser "sjov" ud :P Mange tak for hjælpen