Avatar billede TVH Nybegynder
28. december 2011 - 18:03 Der er 5 kommentarer

Windows 7 breder sig

På en Lenovo T420S har jeg partitioneret min 160 GB SSD-harddisk således at C-drevet på 100 GB er allokeret til Windows 7, MS-officepakken plus yderligere et par programmer, mens alle data ligger på D-drevet, der har fået det meste af resten af pladsen.
Da jeg startede, fyldte Windows7 m.v. kun omkring halvdelen af C-partitionen, men efter kun et par måneders brug er der pludselig næsten ingen plads tilbage.
Når jeg lægger diskforbruget for de forskellige biblioteker på c-drebet sammen, når jeg slet ikke i nærheden af det total-forbrug, jeg får opgivet under "egenskaber"
Nok så mærkeligt er det, at når jeg sletter filer fra D-drevet eller et ekstern drev og derefter tømmer skraldespanden stiger den anvendte diskplads på C-drevet.
Jeg har foretaget diskoprydning, diskfragmentering m.v.
Mit spørgsmål er nu, hvorfor fylder Windows7 pludselig så meget, hvor kan jeg finde de slettede filer, og hvordan får jeg dem udryddet endeligt ?
28. december 2011 - 19:31 #1
Velkommen til E. ...

Systemgendannelsespunkter !!!

---

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

---

CCleaner - Værktøjer - Systemgennelsespunkter - Slet gamle punkter...
Avatar billede jensenjs Juniormester
28. december 2011 - 20:28 #2
Du skal ikke bruge defragmentering på SSD det slider på SSD'en

Du skal som noget af det første stoppe--
defragmentering (Slider unødigt på dit drev)
Superfetch (unødvendigt på SSD)
ReadyBoost (unødvendigt på SSD)
application launch prefetching (unødvendigt på SSD)

Læs eventuelt her http://www.tomshardware.com/news/windows-solid-state-drives-ssd,7717.html

Der efter, hvilke andre programmer er der på maskinen.
Der er programmer der jævnligt tager backup med jævne mellemrum, det er ikke altid lige til at se de gør det.

Jeg er stødt på et sikkerheds programmer til en skole PC, Lenovo R61I dette program gjorde netop det, og inden for et par måneder var der heller ikke mere plads på disken.
Jeg kan desværre ikke huske navnet på programmet eller om maskinen var født med det.
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2011 - 07:30 #3
i win 7 laver den auto en skjult partition på dit c drev - det ved du godt ikke
der ligger dine systemfiler skjult

ved ikke om et lige er det
Avatar billede minooNordic Nybegynder
13. januar 2012 - 23:44 #4
13. januar 2012 - 23:57 #5
Tror ikke vi hører/læser mere fra <TVH>: Har kun været 'på' for at oprette spm ...