Avatar billede luffe1105 Nybegynder
28. december 2011 - 17:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vis kun sum hvis resultat er positivt

Hej.
jeg har lavet et simpelt regneark hvor jeg hver måned indtaster målingerne fra mine solceller, vand og varme. det er lavet således at i c5-c16 indtaster jeg hvad måleren står på, og så viser den hvad jeg har brugt hver måned i d kolonnen f.eks i d5 står der =sum(c6-c5) men problemet er så at i f.eks D6 viser den min indtastning i c6 i minus indtil jeg får tastet næste måneds tal ind i c7. er der ikke en formel hvor den ikke viser noget (eller evt bare et nul)hvis det er negativt, således den ikke viser et negativt tal???

mvh
Rasmus
Avatar billede Ialocin Novice
28. december 2011 - 17:32 #1
Hej Rasmus

Hvad med følgende formel, som lader celle stå tom, hvis værdien er mindre end 0:

=IF(C6-C5<0;"";C6-C5)

Med venlig hilsen, Nicolai
Avatar billede mbech Nybegynder
28. december 2011 - 17:40 #2
Kunne du bruge følgende :

=HVIS(SUM(A2:A7)>=0;SUM(A2:A7);"Vi har en negativ sum")

Her tager formelen værdien fra a2-a7 og lægger den sammen hvis summer er 0 eller mere. Hvis værdien er negativ skriver den "vi har en negativ sum)
Avatar billede mbech Nybegynder
28. december 2011 - 17:41 #3
Sorry så ikke lalocin svar
Avatar billede luffe1105 Nybegynder
28. december 2011 - 20:11 #4
perfekt.

tak til lalocin for det hurtige svar.

osse tak til dig mbech.

fortsat god jul.
Avatar billede luffe1105 Nybegynder
28. december 2011 - 20:12 #5
hvordan er det jeg giver point?
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. december 2011 - 20:41 #6
Du beder om et svar fra forslagsstilleren, som du efterfølgende accepterer.
/ptj_11
Avatar billede luffe1105 Nybegynder
28. december 2011 - 20:48 #7
Ok tak. Smider du lige et svar lalocin
Avatar billede Ialocin Novice
28. december 2011 - 21:36 #8
Hej luffe1105

Godt at høre, at det virker efter hensigten.
Hermed mit svar.

Godt nytår,
Med venlig hilsen, Nicolai