Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
28. december 2011 - 16:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Advarsel når accdr fil åbnes

Har lavet en database og pakket den til en instalations pakke, for der efter at instalere den på ny computer.

Mit problem er at hver gang den åbned kommer der en advarsel om at databasen kan være en sikkerheds risike.

Hvordan kommer jeg af med denne advarsel
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. december 2011 - 16:22 #1
Access version >= 2007 -> trusted location!
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
28. december 2011 - 16:54 #2
Jeg køre access 2010
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
28. december 2011 - 19:10 #3
Og det er >= 2007 så forsøg med at lave en trusted location.
Det løser rigtig mange ting.
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
29. december 2011 - 10:57 #4
Hvordan gør jeg det lige
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
29. december 2011 - 12:05 #6
Det fungere fint på den computer jeg har programert på.

Men på den nye der køre på en runtime bliver der ved med at komme advarsel om at databasen kan være en sikkerheds risike.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. december 2011 - 12:41 #7
Det er sådan set ligegyldigt om du kører runtime eller fuld version - der skal være en trusted location til alt der indeholder kode/makroer og det er både for Access, Excel og Word for den sags skyld.

Opret evt. lokationen på din maskine med en fuld Access version, eksporter registry oplysningerne om placeringen og importer dem på maskinen hvor applikationen skal køre (hvis ikke du har en fuld Access der)
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
29. december 2011 - 13:40 #8
Kan du fortælle hvordan jeg opretter den og eksportere den
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. december 2011 - 19:15 #9
Læs på det link jeg sendte og hvordan du eksporterer fra registry vil jeg ikke ind i at forklare her for hvis der er noget der går galt.......
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
29. december 2011 - 23:17 #10
tak for hjælpen
Avatar billede KLAUSFAGERLUND Nybegynder
31. december 2011 - 14:48 #11
Liger du et svar så jeg kan give dig poent
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
31. december 2011 - 15:06 #12
Jamen det kan jeg da godt lige her på årets sidste dag.....