Avatar billede ste Nybegynder
28. december 2011 - 13:54 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Diagram vil ikke se kolonne som serie

Hej eksperter.

Jeg sidder og roder med et for mig komplet uigennemsigtigt problem. Jeg har et regneark med 4 kolonner, og 10 - 15 rækker.
Kolonnerne er som følger
Opgave - format er standard
Start - format dato
Gennemløb - format er standard
Slut - format er dato.

Når jeg vil oprette et diagram bliver Start kolonnen lagt sammen med Opgave kolonnen, men jeg ønsker at den skal være den første af tre serier.

Når jeg eksporterer dette regne ark fra SAP, er der ingen problemer. Når jeg eksportere regnearket fra en Oracle database, begynder det sjove, med serien der ikke kan ses.

Hvad er der galt. :)

PS: Håber på hurtigt svar.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. december 2011 - 13:59 #1
Hvilke data under opgave - numerisk eller alfanum?
Avatar billede ste Nybegynder
28. december 2011 - 14:01 #2
Opgave kolonnen indeholder tekst
Avatar billede ste Nybegynder
28. december 2011 - 14:02 #3
Gennemløb kolonnen indeholder et tal.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. december 2011 - 14:25 #4
Du er velkommen til at sende en kopi af det ark, der "driller".

@-adresse under min profil.
Avatar billede ste Nybegynder
28. december 2011 - 14:50 #5
Kan det hænge sammen med at min eksport fra Oracle kommer som en .slk fil.
Avatar billede supertekst Ekspert
28. december 2011 - 14:59 #6
Kender ikke filtypen - men du kunne kontrollere, om der skulle være en blank til slut i den enkelte celle med tal - det er set før.
Avatar billede ste Nybegynder
28. december 2011 - 16:45 #7
Fejlen er fundet. Det var Dato kolonnen som ikke var en rigtig dato kolonne. Nu "tvinger" jeg den bare på plads med lidt VBA kode. "=DATE(YEAR(RC[-2]),MONTH(RC[-2]),DAY(RC[-2]))"
Avatar billede supertekst Ekspert
28. december 2011 - 17:18 #8
godt nok...
Avatar billede ste Nybegynder
06. februar 2012 - 13:03 #9
smid et svar så fordeler jeg points:)
Avatar billede supertekst Ekspert
06. februar 2012 - 13:17 #10
ok ..