Avatar billede icecube Nybegynder
28. december 2011 - 09:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hardware til accesspoint

Hi!

Jeg har levet med en ussel 2048/256 kbit internet forbindelse i et par år efterhånden - og det er ved at være trættende.

Idag kommer min udlejer imidlertid hen og fortæller mig at han har købt en 20/20 mbit forbindelse hos skyline via satelit. Da han er en ven af familien har han bedt mig sætte skidtet op, og jeg håber der er en med lidt mere rutine der kan hjælpe mig med et par spørgsmål:

1.
Skyline kommer ud og sætter en modtager op, og jeg skal selv splitte båndbredden i 3 lige store dele fordelt på et hotspot / accesspoint til de 3 forskellige udlejere der skal bruge nettet.

Hvilken slags hardware har vi med at gøre her, hvad skal jeg bruge for at administrere båndbredden - er en simpel router nok? Derudover skal jeg måske bruge en udendørs repeater da der er 50-100 meter mellem de forskellige huse der skal bruge nettet, hvilket betyder at et enkelt netværk ikke kan dække alle 3 huse samtidigt? Er det så nok bare at smide en switch/router i den anden ende som gateway fra repeateren?

Hvis nogen har prøvet det her før, og har en idé om hardwarens pris og effektivitet ville jeg sætte stor pris på en uddybning :)

På forhånd tak :)
Avatar billede icecube Nybegynder
28. marts 2012 - 23:32 #1
stop spamming my email you little...
Avatar billede icecube Nybegynder
28. marts 2012 - 23:32 #2
suk