Avatar billede KHHP Juniormester
27. december 2011 - 23:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tastaturgenveje

Hej
Jeg har forsøgt at gøre det således at jeg kan åbne bestemte programmer i Mac OS X ved at trykke en en af F-tasterne, men har ikke kunnet få det til at virke.
Jeg sidder på Mac OS X Lion 10.7.2.
Det jeg skal have til at virke er at der ved tryk på F13 åbnes et nyt vindue i Apple Safari. Ved tryk på F14 skal Google Chrome åbnes og ved tryk på F15 skal den åbne Mozilla Firefox.
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg for disse genveje til at virke?
Avatar billede Himbear Nybegynder
29. december 2011 - 22:19 #1
Hvad sker der når du trykker på tasten? Ofte skal du holde på fn-tasten nede for at bruge F-tasterne.
Avatar billede KHHP Juniormester
30. december 2011 - 11:39 #2
Ja, og det har jeg også prøvet, men der sker ikke noget, og kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal få det til at virke. Har læst mig frem til at man kan købe sig til noget software der kan klare det jeg gerne vil, men hvorfor betale for noget, hvis Mac OS X har en funktion indbygget der burde kunne klare opgaven.
Avatar billede oddj0b Nybegynder
18. januar 2012 - 14:26 #3
Bruger Systemindstillinger -> Tastatur -> Tastaturgenveje?
Avatar billede KHHP Juniormester
18. januar 2012 - 14:38 #4
Det har jeg prøvet, men jeg ved ikke hvordan jeg skal programmere det korrekt.
Avatar billede KHHP Juniormester
29. januar 2012 - 12:51 #5
Det er åbenbart ikke lige noget der er så nemt at svare på. Prøver selv at finde noget.
Lukker