Avatar billede Snedronning Seniormester
27. december 2011 - 20:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trådløs back-up og adgang til film fra samme på tv.

Hej,

Vi er overvejer en trådløs back-up til vores bærbare pc'er. Den skal kunne gemmes væk, og samtidig indeholde bl.a. vores musik og film. Filmene vil vi rigtig gerne kunne vise på vores tv, uden at skulle have dvd-afspiller og alle film stående fremme. Har I nogle gode forslag til, hvordan vi løser dette?

Vi er bl.a. blevet anbefalet at bruge Apple TV 2, men er i tvivl om, hvad der er bedst, og lettest at gå til. Og hvis det ikke koster en formue vil det være rigtig dejligt.

Håber I kan hjælpe lidt :o)

På forhånd tak.
PS: Hvis jeg mangler at give nogle oplysninger så lad mig det endelig vide ;o)
Avatar billede claes57 Ekspert
27. december 2011 - 21:08 #1
det er så det, som tdc sælger...
http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=p_shop_pak_tlv_hd
det er en central backup med kopi på tdc's net, så hvis alt brænder ned, så kan du stadig hente dine data. Kræver 'bare' et tdc-abonnement.
Om tv kan vise film den vej er meget op til tv's evner, men er ikke umiddelbart tilgængeligt.
Avatar billede Snedronning Seniormester
27. december 2011 - 21:33 #2
Hej claes57 det var ikke lige sådan en løsning vi tænkte på vil for det første ikke være afhængige af et abonnement hver måned og så er det vigtigt for os at kunne hente vores dvd-film og vise dem på tv'et.
Men kunne være en god løsning, og kan også godt se mulighederne i den, bortset fra abonnementet ;o)
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 07:46 #3
hvis du f.eks har et nas drive der kan sættes til din router er her en anden mulighed

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860

de her sender dine data rundt i huset via strømudtag
du kan købe ekstra og sætte til

læg mærke til det er 500 500Mbps og ikke 200

et forslag
Avatar billede Snedronning Seniormester
28. december 2011 - 19:02 #4
Hej Treatmenice

Jeg har endnu ingen nas, ved ikke om det er vores løsning.

Vores problem er, at vi er HELT nye på dette område.

Så derfor har vi brug hjælp til både at finde noget at lave back-up på og en "omformer" så vi kan se film på tv'et og ikke kun på pc'en.

Hilsen
Karin
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2011 - 07:42 #5
her er et eksempel

jeg har fullrate som udbyder
deres router kan ikke sende videofiler rundt uden den stopper og starter - de eksperimenterer med en anden router (1/2 år)

jeg bor i beton hvor trådløse signaler ikke er helt optimalt
ved min rouiter sætter jeg så mit nas drive

et eksempel

http://www.techradar.com/news/networking/routers-storage/best-nas-drive-8-of-the-best-on-test-721118

de kan købes i utallige versioner bl.a hos elgiganten
netgear 2tb stora nas

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark-og-router/NGSTORA2TB/netgear-2tb-stora-nas
den er sat til router

http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=5983860

nu går signalet i dit strømnet via kablerne i væggen til den anden powerline adapter hvor du sætter kabel i og i tv

sådan
det er bare en løsning
også i router sætter man så denne her
Avatar billede Snedronning Seniormester
11. januar 2012 - 09:12 #6
Så fik jeg købt en NAS, så må vi vente og se, hvordan vi skal streame til tv'et, men det må komme når jeg er færdig med at lægge film på NAS'en ;o) Tak for hjælpen!