Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Bundkort og ram

hejsa

jeg sidder med et nyt bundkort som er asus p8p67 deluxe http://www.dustinhome.dk/asus-p8p67-delu...hProvider_dacsa og problemet er at når jeg kører med 8gb ram 1600 kører det fint MEN når jeg vil sætte et nyt kit i bestående af 4x4 gb ram som er corsair 16gx3m4a1600c9 fryser mit system jeg når aldrig ind i windåse som i øvrigt er win 7 64bit
nogen er kan hjælpe mig

en anden ting er CPU temp i bios viser den 98 grader :oops: men efter en bios opdatering viser den 88 grader. jeg VED dette passer ikke da mit system kører 100 % og jeg har målt med andre programmer hvor der vises 24 - 28 grader hvilket er fint

Er der andre der kender noget til dette problem og evt. en løsning
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:13 #1
ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX er mit kort
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 15:19 #2
Jeg vil lægge ud med og bede om flere detaljer omkring rammene..

Derefter så det med cpu temp, har du prøvet og tage dens bios batteri fra den?
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:25 #3
Beskrivelse:
Corsair XMS3 4 x 4 GB - 4 x 4 GB (16 GB) / DDR3 SDRAM / PC3-12800 / 1600 M
dimm DDR3 PC1600 16GB CL9 Corsair XMS CMX16GX3M4A1600C9

er dette nok ??
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:27 #4
ang bios

jeg har resettet bios og jeg har opdateret bios
opdateringen gjorde dog at visningen "faldt" 10 grader  dog viser den 88 grader i bios
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 15:30 #5
#4 Jeg kunne have mistanke om at den måske er lidt defekt, hvor nyt er bundkortet og cpu og er det standard cpu køler?

Kan du ikke smide link til begge de ram kits du nævner, så jeg kan se nærmere på dem..
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:39 #6
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:40 #7
de 8 gb  kører fint  ingen problemer der
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:40 #8
jeg har testet de 16 gb  mentest  de virker 100 %
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 15:42 #9
MotherboardEdit Value
    ASUS P8P67 DELUXE B3 P67 S-1155 ATX
ProcessorEdit Value
    INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155
Memory (part number)Edit Value
    CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (2X4)
Video Card # 1Edit Value
    GV-N470SO-13I
Video Card # 2Edit Value
    http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3569#ov
Video Card # 3Edit Value
    N/A
Hard Drive # 1Edit Value
    WD 2TB
Hard Drive # 2Edit Value
    WD 2TB
Hard Drive # 3Edit Value
    WD 2 TB
Hard Drive # 4Edit Value
    WD 2 TB
Hard Drive # 5Edit Value
    WD 1 TB
Hard Drive # 6Edit Value
    N/A
Optical Drive # 1Edit Value
    N/A
Optical Drive # 2Edit Value
    N/A
CaseEdit Value
    Thermal VH6000BWS Armor +
Power SupplyEdit Value
    Nexus RX-1K Modular Power Supply
Sound CardEdit Value
    N/A
MonitorEdit Value
    SyncMaster 2243BW black
Operating SystemEdit Value
    windows 7 64bit system
USB Flash Drive (and size)Edit Value
    N/A
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 15:57 #10
#9 Har du prøvet og reducere de 4 x 4 til 4 x 3, 2 og 1? (Altså teste hver ram blok.. 100% memtest er ikke lige det der fortæller mest (Blot min erfaring i forhold til al den tid man bruger på det)

Du kan os i windows køre prime95 og stesse cpuen lidt i 30 min ca.. og derefter genstarte og se om det gør en forskel med cpu temp i bios..

Ellers mht. cpu så kunne det tænkes at der er fejl på bundkortet, jeg vil derfor bede dig kontakte dem i dag helst og forhøre dig hvis muligt om hvad de har at sige.. (Tænker mest på at du skal gå efter at få byttet bundkortet..)
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 16:06 #11
Ifølge deres QVL er der ikke support for brugen af alle 4 moduler i det Corsair kit der indeholder 4x2gb. Model CMX8GX3M4A1600C9. Så det kan være der er samme issue med det kit du har købt.
Se deres QVL: http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1155/P8P67_DELUXE/#MSL

Men hele møllen igennem med hver ramklods, og forsøg evt. med at smide hastighed m.m ned.
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 16:56 #12
jeg har testst med en klods af gangen og det går galt når jeg sætter nummer 3 i og bagefter for den sags skyld også nummer 4
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 17:01 #13
#12 Og det er i samme port som du tester de andre i?
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 17:16 #14
øhhh

altså alle 4 ramstænger virker de er også testen i en anden pc

i min pc her  satte jeg følgende i

slot 1  virker
slot 1 og 3 virker
slot 1 2 og 3  virker ikke
slot 1 2 3 4 virker ikke

rammene er også testet alle 4 med en af gangen i slot 1

slot 1 nærmest cpu
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 17:35 #15
Så tyder meget på at det fulde kit ikke understøttes.
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 17:44 #16
tjaaa  det kunne jo se sådan ud deværre
så må jeg se om bj trading har nogle som gør

men hvorfor står det kun op til 8 GB på den vendor list ?

jeg kan da se MB  understøtter op til 32 GB
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2011 - 17:51 #17
QVL er hvad de selv har testet med, hvilket ikke betyder at alt andet ikke virker.
Deres QVL for 8gb moduler viser hvad de har testet i alle slots med 8gb moduler.
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 17:52 #18
kan sku ik hitte ud af de ram typer der
jeg vil gerne have 4x4 gb som passer til mit MB
som er på den liste der
kan en hjælpe
gerne fra bj trading så jeg kan få byttet mine 4x4 som jeg har købt der
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?side=vare.asp&strt=J&gruppe=RAM-DDR3-240Pins
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 19:15 #19
#18 Umiddelbart er der ingen 16 GB moduler på deres hjemmeside (ASUS's) under understøttede ram.. så jeg er gået videre til en ram f orhandler og søgte på deres side med følgende resultater: http://kortlink.dk/aaak
Avatar billede fadbamsendk Nybegynder
27. december 2011 - 19:51 #20
jeg kigger på den fede side :-)
og ser om jeg kan finde noget spændende

smid et svar du har fortjent points
Avatar billede Blueeyez Mester
27. december 2011 - 19:57 #21
Her, men husk nu, det kan jo være selve bundkortet der fejler.. (Tænker specifikt på den del med cpu temp) at bios muligvis fejler meget..