Avatar billede Alano Novice
26. december 2011 - 23:54 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Blue screen of death

Hej

Jeg har netop købt mig en ny compueter, glæden var kort da jeg oplever problemer med blue screen meget ofte. Det virker meget tilfældigt hvornår fejlen opstår, men kræver genstart af maskinen hver gang.. Følgende beskrivelse af fejlen kommer:

Problem signature:
  Problem Event Name:    BlueScreen
  OS Version:    6.1.7601.2.1.0.256.4
  Locale ID:    1030

Additional information about the problem:
  BCCode:    f4
  BCP1:    0000000000000003
  BCP2:    FFFFFA8008BBCB30
  BCP3:    FFFFFA8008BBCE10
  BCP4:    FFFFF80002F828B0
  OS Version:    6_1_7601
  Service Pack:    1_0
  Product:    256_1

Nogen som kan hjælpe? Er dette hardware eller software fejl? Og hvordan løser jeg dette?

Håber virkelig i kan hjælpe

mvh
Allan
Avatar billede edinmdk Nybegynder
27. december 2011 - 00:15 #1
Har du ikke garanti?
- Måske trænger den måske til en formatering.
Avatar billede Alano Novice
27. december 2011 - 00:23 #2
Jeg købte computeren uden windows, så det har jeg installeret selv. Derfor vil jeg gerne vide om det kan være en software eller hardware fejl, altså om det sælgerens hardware som ikke virker korrekt.

Har foretaget 2 formateringer på ca. 5 dage. Så det burde ikke være problemet
Avatar billede edinmdk Nybegynder
27. december 2011 - 00:28 #3
Så det jo hardwaren der ikke virker korrket.
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 00:54 #4
Man kan ikke umiddelbart sige om det er software eller hardware fejl. Det kan være en forkert eller manglende driver, men det kan også være f.eks. ram fejl. Hvis du har mere end 1. ram blok, så prøv dem på skift, eller test dem. http://www.softpedia.com/get/Tweak/Memory-Tweak/Microsoft-Windows-Memory-Diagnostic.shtml
27. december 2011 - 07:00 #5
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 07:57 #6
hvis du vil vide hvad det er det denne vej du skal prøve

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

m.v.h
Avatar billede Poko1 Ekspert
27. december 2011 - 08:43 #7
6.1.7601 = windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 09:52 #8
Hvia vi nu tror det er en driverfejl der gør at du får bsod, og at du ikke kan finde nogle andre drivere til din pc kunne du prøve at hente Slimdrivers for at se om den finder en der kan afhjælpe problemet.
http://www.driverupdate.net/
Det er den til venstre som er gratis at bruge. Nogle gange skal man regisrere det for at bruge programmet.
Avatar billede Alano Novice
27. december 2011 - 09:58 #9
Hej igen. Sorry, ja det er Windows 7 64 bit version. Jeg prøver i første omgang at lege lidt med ram-blokkene
Avatar billede 220661 Ekspert
27. december 2011 - 10:04 #10
Okay, men pas lige lidt på med statisk elektricitet når du roder derinde. Sørg for at du og maskine er afladet når du tager fat i ram blokkene.
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:32 #11
test ram blokkene med programmet memtest lad den kører ca 1 time og se om det er fejl.
Hvis pil så den ene ram blok ud og test igen for at se om det er den der fejler og lige så dan med den næste ramblok
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 10:41 #12
hvem siger det er ramfejl

var det ikke bedre direkte at se hvad det er

det kan liuge så godt være et garffikkort der er fejlen

prøv nu med denne her

http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

du vil let kunne kopiere noget ind i google den skriver og så kender du fejlen
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:42 #13
Her er en lille film Spol hen til 1:20

http://www.computerworld.dk/art/53739/video-saadan-installerer-du-windows-7

og her kan du se hvorhenne i installation hvor du skal vælge at oprette en partion.
Vælg avanceret så kommer der en forslag om at oprette en partion  til din harddisk
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:47 #14
arrgh den kommentar skulle ikke være her, hvordan dælen sletter jeg den
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 10:48 #15
#12

Det er ingen som siger dette, men typisk er det næsten altid ram klodser som stor af først derfor test af ram
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2011 - 11:24 #16
der er ikke noget typisk med hardware fejl -
man tester altid ram før windows er startet op så gør det med  hirens

http://www.hiren.info/pages/bootcd

ultimate boot cd

http://www.ultimatebootcd.com/

man kan sagtens køre memtest og finde 0 fejl men med  hirens eller ultimate boot cd kan finde fejl alligevel så gør detr ALTID den vej

m.v.h
Avatar billede wappa Nybegynder
27. december 2011 - 20:49 #17
#16
Hvilke hardware fejl vil du definere so typisk, hvis ikke er ram
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2011 - 07:32 #18
hvor mange forsekellige fejl kan der være på et bundkort
ud over det hvilke fejl kan der være på andre dele

dem der har lavet blue screen of death koderne har grinet godt
hvorfor dog sidde og rode med ram som det ofte er hvis den viser dig noget helt andet??

alene fejlen ram - hvad kan det være
dirkete fejl fra producent - byttes
akave ram ram - en smule skæve
bundkort skævt - skruer strammet for meget
sokler skæve eller lidt defekte - virker af og til ikke
- bundkort skiftes
en defekt psu eller giver strømudfald til ram
ram der ikke er kompatibelt med bundkort
forskellige typer ram sammensat
en biosodatering-- styrer alt hardware
der er sikkert varianter jeg lige har glemt

når nu der er lavet et program der direkte viser hvilke ting der er fejlbefængt hvad er det så han skal gøre
Avatar billede Slettet bruger
31. december 2011 - 14:20 #19
Afmelder spørgsmålet.
Avatar billede Alano Novice
02. januar 2012 - 09:35 #20
Hej igen alle

Nu har jeg installeret det program som "220661" nævner. Nogle af jer som kender til dette problem? Jeg har prøvet at google det men synes ikke jeg finder noget entydigt svar. Se fejlen her:

http://shares.alano.dk/s#c882b1b8-0832-478a-ad39-6296dea42a71/aolsen84.clouddrive.alano.dk/prob.jpg

Ps. Jeg har 2 ram-blokke i min computer. Har prøvet at skifte først den ene ud og så den anden. Men problemet opstår stadigvæk med begge blokke
Avatar billede Alano Novice
02. januar 2012 - 09:41 #21
Hvis ikke linket virker, så prøv venligst her:

www.alano.dk/prob.jpg
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2012 - 09:55 #22
det er denne her den er gal med

det er jo meningen at du bruger programmet og så kopierer du fejlen spm du nu kan se ind i google og den vil så foreslå forskellige løsninger

http://www.computerhope.com/issues/ch000646.htm

m.v.h
Avatar billede Alano Novice
10. januar 2012 - 09:01 #23
Jeg tror ummiddelbart jeg selv har fundet en løsning på problemet. Af en ven fik jeg foreslået at sætte "mere strøm" på mine ram. Det har jeg så gjort i bios og min computer er faktisk ikke crashed siden. Men nogle gange kan der gå lang tid imellem at den crasher, så føler mig ikke helt sikker endnu
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2012 - 10:07 #24
det er en sjælden fejl

derfor er den ikke blevet nævnt

m.v.h