Avatar billede jd4 Nybegynder
26. december 2011 - 11:54 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Ups! Google chrome kan ikke oprette forbindelse til www.xxx

Hej

Jeg er begyndt at få fejlmeddelelser, når jeg bruger Google Chrome:

Ups! Google chrome kan ikke oprette forbindelse til www.....

Senest har jeg forsøgt at få forbindelse til samvirke.dk og morningstart.dk uden held.

Jeg har forgæves googlet efter svar...

Jeg kører Windows XP og bruger Windows Security Essentials.
26. december 2011 - 12:51 #1
Kan du med IE ?
Avatar billede jd4 Nybegynder
27. december 2011 - 15:09 #2
Nej, jeg kan heller ikke med IE...
27. december 2011 - 15:33 #3
Kun enkelte hjemmesider ???
Avatar billede jd4 Nybegynder
27. december 2011 - 17:25 #4
Ja, der er ingen problemer med eksempelvis dr, tv2, pcmag (com), eller  eksperten. (har lige prøvet igen).
Avatar billede mikaelch Novice
28. december 2011 - 02:32 #5
hvor mange bruger på siden og hvor er server placeret fra din bopæl , er der mange sider på server og du er i århus og server københavn og der er mange inden på siden set i forhold hvor belaste server er

dr.dk har mange server derved hurigt svartid lige vel hvor du bor
Avatar billede mikaelch Novice
28. december 2011 - 02:36 #6
mange på siden har kun en server et sted
vis tænkes samvirke.dk har en server kun i københavn, du sider ålborg

mange server i hele danmark
tv2.dk 100 server nok hver region derved kan de svare hurtigt,du sider ålborg tv2.dk har server ålborg
Avatar billede mikaelch Novice
28. december 2011 - 02:56 #7
nogle har placeret server københavn der er mange hjemmesider på denne server

der kan også være fordi mange på server ikke tæt på dig

mange på server langt fra dig længere svartid

tv2.dk placere flere server i danmark derved spredes belastning

små sider er normalt et sted nok også med andre sider på samme server

eksperten.dk har sikkert egen server måske flere server og er måske oveni tæt ved dig
Avatar billede jd4 Nybegynder
28. december 2011 - 09:37 #8
Ja, og...? Vil det sige, at man ikke kan tilgå disse hjemmesider, fordi man bor i Jylland??? Er der ikke et eller andet sted, jeg kan ændre en parameter?
Avatar billede jd4 Nybegynder
28. december 2011 - 16:46 #10
Jeg har testet om jeg på min arbejdspc kan komme på samvirke og morningstar. Det har jeg heller ikke kunnet, indtil lige nu, hvor jeg testede det igen. Jeg har ikke kørt CCleaner på den pc.

Jeg har kørt CCleaner på min hjemmepc - det kører jeg i øvrigt jævnligt - og kan nu komme ind på både samvirke og morningstar.

Det tyder altså på, at problemer ligger ved min internetudbyder eller på de servere, som har hjemmesiderne?

Jeg vil gerne give points, men ved ikke helt hvem der skal have dem, når nu problemet tilsyneladende har løst sig selv..?
Avatar billede jd4 Nybegynder
28. december 2011 - 16:51 #11
Jeg svarede ikke på spørgsmålene fra karise_larry:

Ja, det var altid, jeg ikke kunne komme ind på siderne.

Nej, det hjalp ikke at trykke [F5].
Avatar billede mikaelch Novice
28. december 2011 - 17:24 #12
altid så er det nok ikke kun fordi du bor i jylland og server sjælland

ved dog x% højere vis server er langt væk og især mange bruger og eller mange webhotel samme server vil tallet stige der ikke kan komme ind på siden

http://urlpulse.dk/www.tv2.dk

ping tv2.dk
141 ms
155 ms
141 ms

højere ping selv om bor længere væk server århus

http://urlpulse.dk/www.samvirke.dk server virker dog kraftige belaste vis tænkes langsom internet  forbindelse da mange bruger på siden og ikke den bedste server ikke er den bedste blanding

ping samvirke
137 ms

server københavn

eksperten.dk har super server svartid kort måske på tide at skifte udbyder

vis ønsker komme ind på sider der svare langsommere skal forbindelse være hurtigt vis ønsker kontakt hver gang ellers skal du næsten bo ved siden af deres server

tit vis står flere minutter ikke kan svare vil den gå på fejl side

ved ikke om ping er helt præcist men siger i hvert fald tv2.dk er mindre belaste vil jeg gå ud fra

hvor meget hastighed haves i internet 2 mbit er ikke meget vis belaste server er meget ,jo dårligere internet jo svære at komme på de sider der er belastet meget
Avatar billede jd4 Nybegynder
29. december 2011 - 20:02 #13
Jeg tror på indlægget med svartider, som en god forklaring på det, jeg har oplevet. Jeg kan se, at morningstar.dk er placeret på en server i UK og Samvirke i København. Jeg kan af linket urlpulse se, at morningstar ikke har særlig mange brugere, mens samvirke har væsentligt flere. Jeg forstår det således, at morningstar bare har en dårlig server, mens samvirke har en for lille/dårlig server i forhold til kunderne.

Jeg kan ikke give points til nogle af de svar der er kommet - er det fordi de bare er kommentarer?
29. december 2011 - 20:08 #14
Avatar billede jd4 Nybegynder
29. december 2011 - 20:18 #15
Som skrevet nedenfor tror jeg på den forklaring mikaelch har fremsat. Vil du skrive et svar, som jeg kan give points til.
Avatar billede mikaelch Novice
04. januar 2012 - 16:12 #16
hermed afgivet som svar jeg så desværre først i dag der var svaret i tråden
Avatar billede jd4 Nybegynder
05. januar 2012 - 20:36 #17
Tak for hjælpen til jer begge to!