Prøv med "Application Compatibility Toolkit" som du henter herfra:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyId=24DA89E9-B581-47B0-B45E-492DD6DA2971&displaylang=en(Det er den på 12,2Mb)
Efter installationen, finder du - og kører - ACT herfra:
Programmer-> Microsoft Application Compatibility Toolkit -> Developer and Tester Tools -> Standard User Analyzer.
Når SUA (Standard User Analyzer) vinduet kommer frem, klikker du på 'Browse', og finder frem til det gamle programs .EXE fil som Win7 brokker sig over.
Klik på 'Launch', og vil SUA vide, om gamle logs må slettes, klikker du på 'Yes'.
Lad programmet køre et stykke tid, og stop det så.
SUA har undervejs logget de problemer Win7 har haft med det gamle program, og vil nu analysere forløbet, og komme med forslag til ændringer i Win7's afvikling af programmet.
(kaldes 'Mitigations').
Når det 'defekte' program er stoppet, arbejder SUA videre i baggrunden, og på et tidspunkt kommer så meddelelsen: 'Done'.
Derefter kan man kigge under fanerne øverst i SUA vinduet.
Der ser man hvordan file-access, reg.base, INI filer o.s.v. har klaret sig, men er der 0'er hele vejen, kan SUA desværre ikke hjælpe.
Er der fundet noget, så undersøg det ikke nærmere - det er ret langhåret - men klik 'Mitigation -> Apply Mitigation -> 'Apply'.
Det vil få Windows til at gemme nogle indstillinger vedr. det aktuelle program (Som overhovedet ikke bliver ændret), og så kan du teste om det har hjulpet.
Fungerer programmet lige så dårligt (eller værre) end før, kan indstillingerne nemt fjernes med 'Mitigation -> Undo Mitigation'.