Avatar billede MathiasA Nybegynder
24. december 2011 - 17:48 Der er 5 kommentarer

Brænde fil på disk

Hej eksperten.

Jeg kan ikke få min .ISO fil brændt over på en DVD RW.

Der har lagt en film på DVD'en, men er rimelig sikker på jeg har slettet den. Når jeg smider disken ind i mit DVD drev skubber den disken ud og siger : There is no recordable disc in your disc burner. Insert a blank recordable disc, and then try again.

Nogle der kan hjælpe mig? Ved ikke hvad jeg kan gøre!

På forhånd tak.
Mathias :)
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2011 - 19:11 #1
Har du brændt den Iso direkte? Man kan ikke afspille en Iso.
Du kan brænde den korrekt med Active Iso burner: http://www.ntfs.com/iso-burning.htm
Avatar billede xxbs Nybegynder
25. december 2011 - 10:01 #2
Du skal formattere din RW skive.
Sæt den i, gå ind i denne computer, højreklik på det drev hvor den er i, og tryk formatter.

Når du så skal brænde din iso, kan du bruge både Nero, og IMGburn, de mest brugte programmer.

I Nero burning ROM går du ind i programmet, der kommer så et lille vindue frem, det krydser du.
nu går du op i Brænd "fanen" og klikker på "Brænd Image", så navigere du til din .iso fil. og brænder den på 4x speed.

I IMGburn, går du ind i brænd billede/ burn image, og navigere til filen, og så gør du det samme som i Nero.

mvh.
Benjamin
Avatar billede MathiasA Nybegynder
25. december 2011 - 14:33 #3
Når jeg prøver at formatere disken siger den : Windows was unable to complete the format.

Det siger den når jeg prøver at formatere den. Jeg ved heller ikke hvad jeg skal formater den til? :)
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2011 - 16:03 #4
En DVD RW skal slet ikke formateres. Den skal bare slettes. Hvis du ikke allerede har et program, som kan gøre det, kan dette lille gratis program: http://www.burnaware.com/
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2011 - 16:09 #5
Ps. Under install. kan du vælge at fjerne flueben, så du ikke også får Ask toolbar.