Avatar billede GuanaDK Nybegynder
22. december 2011 - 13:17 Der er 2 kommentarer

Hjælp til køb af bærbar computer.

Hej Eksperter,

Jeg står og skal købe en computer til studiebrug, men da jeg ikke har lyst til Apple, så står jeg lige nu med 1000 valgmuligheder, og tænkte på om der var nogen herinde, som kunne hjælpe mig med at finde frem til den ideelle laptop til mig.

Mine fokuspunkter er:

- Skolebrug
- Spilbrug
- Batteriforbrug
- Pris helst mellem 5.000 og 6.500 kr.

Altså generelt en all-round computer, som kan holde minimum seks timer og som kan bruges til spil, omend ikke de allernyeste.

Indtil videre har jeg selv undersøgt sagen en smule via EDBpriser.dk og Google, hvor jeg er kommet frem til at denne laptop virker lovende:

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5852235
(HP Pavilion Dv6-6b46eo)

Hvilket mærke skal man gå efter, når man vil have en Windows laptop? Skal jeg overhovedet gå efter HP? Pavilion vs Envy?

Er ovenstående laptop ideel eller er der en bedre i samme prisklasse?

Skyd mig gerne ned med links med bedre forslag, samt argumentation :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 15:39 #1
http://www.pcworld.dk/art/117871

Prøv PC world guide

Peter k Olsen
Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
25. december 2011 - 18:32 #2
Står i præcis samme situation. Har dog lukket øjnene for alt hvad der hedder HP! Efter 2,5 år med min gamle hp pavilion dv7 gider jeg ikke mere. Foruden at være langsom blev den også ufattelig varm, støjede som en i helvede (havde så også en amd-processor) og batteriet døde efter 1 år. Jeg har dog hørt at hp er blevet en del bedre og deres nye pavilions skulle vidst være ret gode.

Jeg har besluttet mig for at købe en asus. Sandsynligvis en N53SV til 6000 kr: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=302738&prodid=441740

Den holder nok ikke strøm i 6 timer, men til gengæld vinder den så på en masse andre punkter. Se evt. en anmeldelse af den (dog en lidt bedre udgave) her: http://www.youtube.com/watch?v=prChh5Lv8lw

Overvejer at vente lidt med at købe i håb om at priserne nedjusteres en smule her efter julen ;)