Avatar billede freak! Nybegynder
05. august 2001 - 16:16 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

Half-life

Er der to internet keys med i halflife når man køber det??
Begrund dit svar
Avatar billede darkside Nybegynder
05. august 2001 - 16:17 #1
Niks, der er kun en....
Hvis du vil ha en extra key må du købe en kopi mere :)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
05. august 2001 - 16:18 #2
nej det er der ikke.

begrundelse :

hvorfor skulle der også være det ???
Avatar billede darkside Nybegynder
05. august 2001 - 16:19 #3
Hvis der var 2 keys kunne man jo bare forære den anden væk til en man kender...eller hvis man blev bannet fra en server kunne man jo bare skifte key og komme tilbage..
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. august 2001 - 16:20 #4
Hvis du køber en pakke med både Halflife, Counterstrike og hmm hvad var det nu den sidste hed...

Anyway, som sagt hvis du køber denne pakke får du 3 keys med. Det gjorde jeg i hvert fald.

1 til Halflife så man kan spille det over nettet.
1 til Counterstrike så man kan spille det over nettet.
og 1 til det sidste addon som jeg ikke lige kan huske hvad hedder.

Ialt har jeg fået 3 cd-keys med.
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 16:21 #5
Avatar billede darkside Nybegynder
05. august 2001 - 16:21 #6
Hm, til min fik jeg kun en key!
Og Den virker fint til alle de Mods jeg har spillet, både CS & HL & DOD
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 16:22 #7
Nogle der har en så man kan spille over nettet?+
Avatar billede darkside Nybegynder
05. august 2001 - 16:22 #8
Rookie>>Jeg håber ikke at de keys er ægte, hvis de er så bliver du slettet fra eksperten...
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 16:22 #9
dog>> Var det Day of defeat??
Avatar billede rookie-albert Nybegynder
05. august 2001 - 16:23 #10
Darkside>>> Ej det er de vist ikke:) Jeg har fået dem herinde fra!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
05. august 2001 - 16:27 #11
darkside> Mine virker også fint. Hvis jeg \"bare\" bruger den ene til når jeg installere Halflife så er der heller ingen problemer. Men jeg tror at de har lavet tricket så man er sikker på og have en key...hvad ved jeg?
Jeg fik ihvert fald 3...
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 20:20 #12
Utroligt, at ingen har råbt snyd... Jeg siger (næsten) ingenting... Men freak! har været oprettet i 3 dage, og så giver han 300 point væk på et spm., som må anses for at være forholdsvist let at svare på...
MEGET MISTÆNKELIGT!!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 20:24 #13
rfogh> jeg må give dig 100% ret i det ser mistænkeligt ud og jeg kan desværre ikke sige andet end at jeg ikke har 2 brugere. Desværre er der også tit brugere som der bare har et spørgsmål, opretter sig som bruger og fyrer alle deres point af i et spørgsmål (Nemt eller ej).
Også uden at de kender til pointgivningen. (15, 30 og 60).

Hvis der kommer klager så er jeg da villig til og smide disse point ud, jeg er sådan set ligeglad - Jeg er her for og hjælpe, ikke snyde.
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 20:34 #14
Tjah... Jeg blev egentlig også lidt overrasket over at se dig i sådan noget snavs :o)
Nu har jeg jo snart mødt dig en del steder på eksperten, så for at bringe orden i sagerne vil jeg da foreslå at du opretter et spm. til admin, og giver ham nogle af pointene...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 20:43 #15
Okay
Det vil jeg da så gøre.
Hvor mange syntes du er fair?
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 20:46 #16
Det må du da selv om :o)
Men 100 må da være absolut maximum for sådan et spm :o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 20:47 #17
sikke noget fis......nu har jeg sat og fulgt med på sidelinien, og helt ærligt hvorfor skulle han aflevere point
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 20:48 #18
ikke i hundrede år om jeg ville aflevere noget tilbage i et sådanne tilfælde
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 20:49 #19
For at stoppe inflationen :o)
Det er sgu da latterligt at give så mange point for et så let spørgsmål...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 20:52 #20
rfogh> Hvis du mener det er pga. inflationen så ved jeg nu ikke helt. Jeg har i løbet af de sidste par dage set 2 spørgsmål til 1000 point. Samt nogle andre med rimlig højre point tal.

Men helt ærlig rfogh, ville du aflevere point i denne situation?
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 20:54 #21
Se, mor! De andre snyder, så må jeg også...
Det er sgu da lige meget hvad de andre gør...
Hvilken grund havde du da ellers? :o)

Ja, selfølgelig ville jeg aflevere pointene! sagde Jesus... :o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 20:55 #22
latterligt....ja enig
inflationen....den er sgu alligevel over os...der er over 6000 personer på eksperten med mere end 3000 point :-)
hvis spørgeren vil sætte 300 point, så er det hans valg.....ikke dit
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 20:58 #23
eric>> Ifølge ekspertens gummiregler skal man give et rimeligt antal point... Det mener jeg ikke 300 er i dette tilfælde. Det er et brud på ekspertens regler, og dermed også min sag :o)
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 20:58 #24
hvis det var meningen at der skulle være max point på eksperten.....tror du så ikke det var lavet på en sådan måde at det ikke var muligt at sætte 300 point i et spørgsmål......helt ærligt

rfogh....Syntes du ikke du istedet skulle oprette et....hvori der var et forslag om max point pr. spørgsmål
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 21:00 #25
hvis det er et brud på reglerne, så skriv dog til admin og klag over \"freak\"

Det kan sgu da ikke være maniacdog\'s fejl.....han vil vel bare gerne \"tjene\" nogen point
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 21:01 #26
Nej, for det er jo ikke det jeg vil have... Der findes spørgsmål, der er 300 point værd... Dette er bare ikke et af dem!
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 21:04 #27
Ja, og derfor bør han jo være en god bruger og give nogle tilbage!
Jeg gider ikke engang klage over freak, for han er kun en papbruger, og det kan resultere i at maniacdog også bliver slettet - og det vil jeg ikke have...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 21:05 #28
det kan du sgu ikke vurdere.....hvis \"freak\" skulle bruge de oplysninger, og det er ligeså vigtig for ham som det er for andre at deres harddisk kører ordentligt, så man han vel godt sætte 300 point af på det.

Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 21:06 #29
Jeg vil da s\'følig gerne tjene nogle point, hvem vil ikke det, mén jeg vil heller ikke kaldes for en snyder for noget som jeg ikke har gjort. Som sagt, jeg er her for og hjælpe andre - Ikke for og snyde.

Det du (rfogh) henviser til - Citat: \"Ifølge ekspertens gummiregler skal man give et rimeligt antal point\" Så har jeg ikke lige kunne finde det du siger der. Det nærmeste jeg er kommet er følgende:
\"De point som man tildeles eller har optjent, skal anvendes med omtanke, således at alle fremover kan have tiltro til dette system.\"

Da det er freak! der er spørger her, så har jeg intet ansvar i og give point.
Jeg har gjort som der står i reglerne:
\"Alle brugere skal bestræbe sig på at svare på spørgsmål så hurtigt som muligt, og ligeledes afgive udlovede point, såfremt der er kommet et acceptabelt svar. Således bliver svartiden generelt reduceret.\"

Nu vil jeg henvise dig til følgende regl:
\"Alle brugere skal, hvis de ser eller oplever fejlagtig brug af Eksperten, oplyse dette via info@eksperten.dk, som herefter vil tage affære.\"

Hvis du altså mener dette er tilfældet. Jeg ser det ikke som tilfældet men hvis admin mener det, ja, så er det jo ret surt for mig.
Men hvis han mener jeg skal udlevere point igen til ham (admin) så gør jeg gerne det. Jeg vil have en med højere \"magt\" til og bedømme denne situation. Hvis du vil gå videre med det så send ham/dem en mail.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 21:09 #30
damm......gider ikke diskutere mere.

Maniacdog....havde det været mig, så var der ikke blevet hævet point på min konto. (medmindre admin bankede på) hvilket jeg ikke kunne forestille mig
Avatar billede zeromaster Nybegynder
06. august 2001 - 21:10 #31
Fuck det stinker !

freak! har været bruger i 3 dage..

HmMM... Mon han ikke bare har ventet  , sådan så han ikke snød med det samme?
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 21:10 #32
glemte at reloade
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 21:12 #33
\"Mon ikke han bare har ventet\"
Jeg går ud fra du her hentyder til at jeg skulle have 2 brugere. Som sagt så kan jeg kun sige det har jeg ikke. Jeg er villig til og afgive disse 300 point hvis admin mener dette.
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 21:14 #34
For det første beskylder jeg dig ikke for snyderi...
For det andet gider jeg ikke at sende en mail til admin, da jeg mener du selv burde kunne se det... Hvilket du også kunne indtil eric-pedersen kom på banen :o)
Men jeg synes, at du skal overveje at give nogle af pointene tilbage, for det vil gøre tingene en del lettere for dig selv fremover... Næste gang du havner i sådan et problem kan du jo bare referere hertil, og så kan alle se, hvilken ærlig mand du er :o)
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 21:16 #35
zeromaster>> Jeg tror nu heller ikke maniacdog snyder... Men derfor er det ikke forbudt at udvise god moral...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 21:18 #36
rfogh...Jeg tror ikke lige den var henvendt til dig, men hvorfor mener du han er uærlig...han kan da ikke være uærlig fordi han får (F-Å-R) nogen point
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 21:21 #37
Jeg siger ikke han er uærlig, gør jeg?
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 21:21 #38
Jeg gider virkelig ikke denne diskussion. Jeg har oprettet spørgsmålet her:

http://www.eksperten.dk/spm/95835

Så må admin tage affære med om han skal have de point eller om jeg får lov og beholde dem.

Samtidig har jeg givet ham en opfordring for og undgå disse tilfælde i fremtiden!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 21:22 #39
rfogh> du siger det efter min mening indirekte.

\"Næste gang du havner i sådan et problem kan du jo bare referere hertil, og så kan alle se, hvilken ærlig mand du er\"
Avatar billede rfogh Nybegynder
06. august 2001 - 21:24 #40
Med det mente jeg, at hvis du skulle blive anklaget for snyderi, ville dette spm. være en god reference...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
06. august 2001 - 21:27 #41
rfogh> Sådan lød det ikke når du siger \"Næste gang\" ;)

En anden ting er, hvad skal der så ske med freak! - Burde han i det mindste ikke få en advarsel med og passe på sine point og lige læse reglerne?
Avatar billede Onkelalfa Nybegynder
06. august 2001 - 21:27 #42
man må da give point efter hvor mange point man synes sprm. er vær.... jeg gav fx. ca. 600 point for et svar som er var meget vigtigt for mig og lovede manden de næste 1000 point jeg skrabede sammen.  sådan er det! (nok også fordi der var ingen der gad svare da jeg spurte først med kun 60 point.) de gode kommer der hvor der er mest at hente........
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 22:06 #43
Læs her:
http://www.eksperten.dk/spm/67252
admin skriver:
Vi har for kort tid siden drøftet problemet, og jeg mener at det må være op til folk selv, om de vil brænde mange point af på et spørgsmål. Jeg synes ikke det er i Ekspertens ånd, men de pågældende brugere løber også hurtigt tør for point.
Avatar billede rfogh Nybegynder
07. august 2001 - 07:38 #44
maniacdog>> Jo, freak! burde få en advarsel, men jeg tror bare det er en der har oprettet brugeren til dette ene spm., og dermed vil det være spildt arbejde... Men hvis jeg møder ham igen på eksperten vil jeg da nok spørge ham :o)

zoster>> Nu kender jeg ikke lige dit spm. Men det lyder da af meget... Og jeg synes det er forkert at give så mange point, da det spolerer pointsystemet fuldstændigt... Det ødelægger den del af Eksperten, hvor man kunne kæmpe på evner og ikke held til at komme først til de lette spm. med mange point...

eric>> Jeg er da ked af at høre, at det er admins holdning... Det ødelægger efter min mening en hel del, men jeg kan da godt forstå admin, da det ville blive en umulig opgave at administrere... Trist, trist... :o(