Avatar billede fla8000 Nybegynder
20. december 2011 - 10:57 Der er 3 kommentarer

Samsung UE40C8705 forsvinder fra hjemmenetværk

Hej alle.

Jeg har et Samsung UE40C8705-tv som jeg er ret glad for. På det seneste er der dog opstået nogle problemer med at få TV'et på hjemmenetværket.

Jeg har en CISCO EPC3925-router fra Stofa hvori jeg har kablet mit TV, PC og printer. Til at streame mine mediefiler fra PC til TV bruger jeg PC Share Manager. I starten fandt programmet let mit TV og der var ingen problemer med at streame. Nu dukker TV'et desværre kun op en gang imellem, selvom en netværkstest på TV viser at alt er ok. Når TV'et endelig dukker op igen er det med en helt anden IP-adresse og streamingen er meget sløv og hakket. Jeg har prøvet med Mezzmo og Serviio som alternative DLNA programmer med samme resultat... Min Samsung Galaxy S2 smartphone kan også kun nogle gange finde mit TV men for det meste ikke... Min printer er fint på hjemmenetværket og jeg kan udskrive trådløst fra min smartphone...

Hvad kan være problemet tror I? Har søgt vidt og bredt på Google uden held. Vil det hjælpe med en statisk IP-adresse fra Stofa? Er det en fejl i TV (er firmware-opdateret)? Er det Stofa jeg skal snakke med? Please hjælp!

Fla
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 20:52 #1
Jeg kender ikke din router, men hvis har adgang til den, kan du selv konfigurere den så dit tv får en statisk ip adresse.
Du burde kunne se en liste med de enheder der er koblet til din router med deres MAC adresse, og på den måde give hver af disse deres egen ip adresse.
Avatar billede Slettet bruger
20. december 2011 - 20:59 #2
Kan se du fik løst dit problem i en anden tråd. :)
Avatar billede fla8000 Nybegynder
20. december 2011 - 23:36 #3
Hehe. Yes, heldigvis.