Avatar billede nicklaspi Nybegynder
18. december 2011 - 09:27 Der er 4 kommentarer

Køb af Ipad 2 i USA

Hej det står sådan til at jeg skal til USA, og da jeg gerne ville have en Ipad 2 tænkte jeg på om det kan lades sig gøre. Opladeren er ikke noget stort problem, men hvad så med tastatur og wifien vil den virke her i landet? Kan selve softwaren så også komme på dansk, og er der overhovedet noget garanti på den her i landet? Jeg har desuden også hørt nogle snakke om at der er noget der hedder stat told er det rigtigt? Ps vil købe en 32 Gb kun med wifi.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2011 - 10:48 #1
Du må tage varer som fx tøj, smykker, elektronisk udstyr, tæpper og golfudstyr til privat brug med tilbage til Danmark. Men den samlede værdi af varerne må højst være 3.250 kr.
jf http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=83183
software er på amerikansk - jeg tror ikke, du finder en butik, der er lagerførende i en dansk tilpasset model. Tastatur følger vel som i windows den landekode, man vælger - og i win kan du jo frit vælge opsætning der.
wifi vil virke, men du har et par kanaler færre at skifte mellem.
Avatar billede jklausen Juniormester
18. december 2011 - 20:03 #2
har lige fået en for 3 dage siden fra usa. Umiddelbart virker den fint. Jeg er ny til Apple så der er selvfølgelig nogle problemer i den retning! Den virker fin, jeg har menuer på engelsk, er på nettet og kan downloade og bruge apps. Selve opstarten var lidt speciel. Jeg kunne ikke starte den uden den blev koblet på en pc med itunes via usb!
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2011 - 20:24 #3
men sørger vil så have den på dansk med dansk tastatur - kan du det?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2011 - 20:25 #4
Så søgeligt er det heller ikke
'sørger' skal være 'spørger'