Avatar billede carlo-jensen Nybegynder
16. december 2011 - 00:03 Der er 5 kommentarer

Fibernet

Hej alle

Da jeg er i gang med at renovere mit hus, vil jeg gerne have lidt hjælp. Jeg ønsker tv/internet via fibernet men yousee siger jeg ikke kan undgå en tv box ved hvert tv. Det må da kunne lade sig gøre at få en box et sted, og derfra køre kabler rundt. Men man skal stadig væk kunne skifte tv kanaler via tv'et og ikke en box.! Men hvilke kabler bliver tv så forsynet af og hvilke udbyder? Kabler er det så de gamle coax kabler eller er det PDS kabler man skal have til fjern synet?

kom gerne med links. for jeg har ikke kunne finde nogle.

På forhånd tak.

Carlo
Avatar billede saunte Nybegynder
16. december 2011 - 00:09 #1
hej carlo-jensen

jeg er ret så sikker på at du skal bruge coax, hvis jeg ellers forstår det rigtigt...

nu har jeg også kommenteret på dit andet spørgsmål vdr. multirums system, og i den sammenhæng kan jeg jo kun anbefale, at ringe ud til lydportalen, spørge efter leon, og så stille problemet op for ham...

han er konge, og ved hvad du skal bruge, og har en masse andre løsninger, som får dit multirums system med ind over...

håber igen du kan bruge svaret til noget

vh
saunte
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. december 2011 - 07:19 #2
Irriterende når forslag bliver sendt som svar...
#1 er ikke en løsning, der fortæller at sådan her gør man!

Jeg tror ikke du kan undgå en boks ved hver fjernsyn, da det er boksen der sender signal videre, og denne kan kun sende 1 signal ad gangen.
16. december 2011 - 07:24 #3
... og den BOX sender ét HDMI signal ad gangen til én TV enhed... Sådan er det desværre...
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2011 - 08:12 #4
http://www.antennelageret.dk/
se under antenneforslag
det optimale tv signal i hvert rum

dem her er eksperter

denne her løsning kunne være aktuel til dig

jeg har indgang til tv fra stuen og har i hvert rum sat dette her op og det virker

yousee bruger stadig mpeg 2 også  men ved ikke hvor længe de bliver ved

men denne lsøning viurker
se under antenneforslag
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2011 - 08:13 #5
du kan kontakte dem her

Antennelageret
Frederikssundsvej 114A
2700 Brønshøj

Tlf.:    3810 9638
Fax.:    3810 9836

E-mail: post@antennelageret.dk
Åbningstid: Mandag til fredag fra 8.00 til 17.00