Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
15. december 2011 - 22:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Galleri-script - billeder fra ekstern ftp-server

Hej Eksperter!

Jeg har en netværksharddisk med en masse billeder (ca. 9000), som kan tilgås udefra via ftp. Jeg vil gerne på en overskuelig måde kunne se disse billeder udefra, og dér synes jeg ikke, at ftp i sig selv er optimalt. Har derfor oprettet en hjemmeside (gratis på dinhost.net), hvor jeg gerne vil have et gallery-script, der automatisk finder billederne fra ftp-serveren på min netværksharddisk og bruger mappestrukturen til inddeling af albums.
Er det muligt?

De scripts jeg har fundet ind til videre kan umiddelbart kun hente billeder fra den server, som hjemmesiden er hosted på (og det kræver desuden manuel indtastning i en xml-fil, hvilket jo er svært med 9000 billeder).

Håber i kan hjælpe mig! :)
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2011 - 08:15 #1
Så vidt jeg ved, kan ftp ikke se indholdet af filer uden at downloade dem.
Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
16. december 2011 - 15:31 #2
Nej, og netop derfor vil jeg gerne have et script så billederne kan ses direkte gennem en browser. Det er muligt at sætte billeder ind som hentes direkte fra ftp-serveren:
http://jakobsen.wep.dk/billedetest

Spørgsmålet er bare om der findes et script der kan gennemse indholdet af den eksterne ftp-server og automatisk lave et galleri med alle billederne :)
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2011 - 16:03 #3
Man kan sagtens lave et script der henter alle billeder fra FTP'en, men al indholdet skal stadig downloades fra FTP'en før det kan vises på hjemmesiden.

Så hvis du har tænkt dig at springe ud i det, vil jeg råde dig til også at se på noget caching, da du ellers skal downloade det hele hver gang siden åbnes, hvilket jeg gætter på hurtig kan blive rigtig meget trafik med rigtig store loading tider!
Avatar billede Mikkeljakobsen Nybegynder
28. februar 2012 - 11:12 #4
lukker