Avatar billede hanlasse Nybegynder
15. december 2011 - 22:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Coumputer lukke af sig selv

Hej Eksperter

Jeg har lige oplevet at min Acer Bærbar har lukket ned 2 gange mens jeg spillede CS:S (men tror ikke det har noget med det at gøre, da jeg har spillet det i lang tid på denne pc, uden problemer)

Det underlige er at den lukker ned. Men ikke med BlueScreen, den siger bare "puff" (bare rolig det siger den ikke) og derefter går den i sort skærm.
Det skete 2 gange over kort tid dvs 30-45 min ca. og den første gang tændte jeg den bare, og den spurgte om jeg ville starte windows normalt det gjorde jeg så.
Jeg gik ind og gamede og det skete igen efter ca. 30-45 min, derefter ville jeg tænde den og så startede den og lukkede derefter ned, da den kom til windows startop screen.
Så ventede jeg 20-30 sek og kunne derefter starte igen, hvor den igen spurgte om jeg ville starte windows normalt.
Tidligere på dagen havde jeg givet den en "kold tyrker" (det gør jeg kun i yderste nødstilfælde!) fordi jeg skulle skynde mig med en bus, og den var ved at opdatere 1 ud af 1 opdatering.. men ved ikke om det har noget med det at gøre?

Min computer:
Acer Aspire
Model AS5742G-486G64Mnkk.
Intel Core i5- 480M (2,66 GHz) Dual Core.
6 GB DDR3 RAM.
640 GB harddisk.
Op til 4859 MB Geforce GT 540M (2 GB dedikeret)
Windows 7 Home Premium 64-bit
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2011 - 22:27 #1
Din bærbar bliver for varm, enten cpu eller grafikkort (Du bør rense den fysisk, sidder sikkert snavs i den)
Avatar billede hanlasse Nybegynder
15. december 2011 - 22:39 #2
Den bliver godt nok også meget varm når jeg spiller. Du mener den bliver for varm og derefter slukke for at beskytter computeren?
Så jeg skal åbne bagcoveret til bærbaren og rense den for støv og sådan noget, eller skal jeg få en anden til det.
Det er bare om jeg kan ødelægge noget ved at ligge den på hovedet, og når jeg skal ned og pille i den?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2011 - 22:46 #3
#2 Hvis du kender en der er  god til sådan noget, så brug vedkommende, hvis ikke så kan du godt selv, men det kommer an på hvor følsom du er.. Efter  min mening er det ikke det sværeste, men nu har jeg os abejdet på følgende område i en del år.. (Det er det svært og forklare med rensning af en tredjeparts bærbar..

Så vil lige høre hvor mange riller der er? (Altså hvor den suger luft ind og ud).. der plejer at være mellem 2 - 3..
Avatar billede hanlasse Nybegynder
15. december 2011 - 23:03 #4
Okay men kan man godt støvsuge, der ved blæseren eller er det dumt?
Tænker lige over om jeg vil have en anden til det, for jeg kender et par der arbejder/har abejdet med computer/bærbare.

Jeg er ikke helt sikker på hvilke "riller" du snakker om?
Dem under bærbaren, eller dem i siden?

For jeg har 18 ude i siden, men jeg tror ikke det er dem du leder efter?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2011 - 23:13 #5
#4 Vil råde dig til og bruge dem du kender.. Blot for at sikre at intet går galt.. (Ja man kan bruge støvsuger, men det kan gøres forkert, derfor jeg hentyder til du skal have nogen til og gøre det ;) og nu hvor du kender nogen indenfor branchen så er det jo perfekt)
Avatar billede hanlasse Nybegynder
15. december 2011 - 23:30 #6
Okay prøver at spørge dem så :)

Ikke for at køre rundt i det, eller spille klog.

Men kan det være andet end at den bare er for varm pga. støv

eller du har måske oplevet det mange gange?
Avatar billede Blueeyez Mester
15. december 2011 - 23:43 #7
#6 Man bliver ikke klog hvis man ikke prøver sig frem eller spørger ;)

Jeg vurderer det ud fra at du skriver efter 30 - 45 min, det tager ikke lang tid at stresse en cpu eller gpu varm, men når vi snakker gaming så kan det tage længere tid (Afhænger af flere ting)
Avatar billede hanlasse Nybegynder
16. december 2011 - 00:00 #8
Det er selvfølgelig rigtigt :)

Men jeg tror lige jeg prøver at fixe en aftale med noget rengøring, og så må vi se om det virker.

Hvis du skriver et svar giver jeg point :)
Avatar billede Blueeyez Mester
16. december 2011 - 00:08 #9
#8 Får du her ;)

Husk og bed dem om en all-around rengøring ;) (Man kan lige så godt rense den helt når det er)
Avatar billede hanlasse Nybegynder
16. december 2011 - 00:11 #10
Okay gør jeg :D

Tak for dit svar, det er dejligt med hjælp!