Avatar billede bjarnefilm Juniormester
15. december 2011 - 22:19 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med forbindelse.

Hej allesammen

Jeg har nogle problemer med at min internet forbindelse. Jeg kan sagtens komme på internettet, men browseren laver nogle underlige ting. I tide og utide kommer der små bokse op med besked som "opret forbindelse" eller "siden kan ikke ses offline". Nu har jeg nedlagt forbindelsen, og så virker det lige pludselig?

Mit internet er bredbånd.
Mit operativsystem er Windows Vista.
Min briwser er Internet Explorer 9. Tror jeg nok.
Mit brugernavn er "bruger-asd".
Mit password er "asd123"

Jeg vil gå på nettet.
Jeg kigger først på systray.
Der er to skærme med en blå prik, så der er forbindelse.
Så prøver jeg at gå på nettet.
Jeg klikker på quick start ikonet for internet.
Google kommer frem uden problemer.
Så går jeg op i adresselinien og taster "http://www.foetex.dk/"
Så kommer der en lille boks med teksten "Websiden er ikke tilgængelig offline".
Jeg trykker på "opret forbindelse".
Og så er der forbindelse, men der kommer alligevel fejlmeddelelser.
Føtex hjemmeside kommer fint frem.
Men så kommer der en boks med "Opretter forbindelse til bredbåndsforbindelse" og kort tid efter "Fejl under oprettelse af forbindelse til bredbåndsforbindelse".
Dem lukker jeg bare ved at klikke på krydset øverst til høje.
Så er jeg inde på Føtex hjemmeside og alt er iorden.
Undervejs har der hele tiden i systray været to skærme med en blå prik, så der har hele tiden været forbindelse.

Her er et andet eksempel.
Jeg åbner google.
Jeg taster www.netto.dk i søgefeltet.
Så åbner den netto.dk.
Et øjeblik efter kommer der fejlmeddelelser, "Opretter forbindelse til bredbåndsforbindelse" og kort tid efter "Fejl under oprettelse af forbindelse til bredbåndsforbindelse".
Jeg lukker begge vinduer ved at klikke på det røde kryds øverst til højre.
Så er jeg på nettos hjemmeside.
Så klikker jeg på 'åbningstider'.
Så kommer der en lille boks med teksten "Websiden er ikke tilgængelig offline".
Jeg trykker på "opret forbindelse" og så er alt normalt igen.
Der har hele tiden været en lille blå prik på netværksikonet i systray, så, så vidt jeg ved, har der hele tiden været forbindelse.

Der er mere i vejen.
Mit password er asd123.
Men selvom jeg skriver noget andet, under konfigurering, fx qwe456, så kan jeg alligevel gå på nettet.

For at finde problemet, har jeg prøvet følgende:
Åbne internet, google er startside
Vælg "funktioner (alt x)"
Vælg internetindstillinger
Vælg fanebladet "sikkerhed"
Under "Indstillinger for opkalds og VPN-forbindelse", marker "bredbåndsforbindelse", tryk på fjern.
Så kommer der en boks, "vil du slette....", tryk ja.
Nu er der ikke nogen forbindelse.
Under "Indstillinger for opkalds og VPN-forbindelse", er der tomt.
Alligevel kan jeg komme på nettet.
Det undrer mig lidt.
Hvordan kan det være?
Så slukker jeg for computeren.

Næste dag tænder jeg igen, og går på internettet.
Og det går meget godt.
Så kigger jeg på netværks ikonet i systray, og der er et lille rødt kryds.
Dvs at jeg ikke er på nettet.
Men jeg kan jo ikke både surfe på nettet og ikke være på nettet?
Jeg lader som ingenting og surfer videre.

Jeg synes det lyder mærkeligt.
Alle kommentarer modtages gerne.

MVH
Bjarne
Avatar billede MSI-AOC Nybegynder
16. december 2011 - 01:32 #1
En kommentar, du skal aldrig nogensinde skrive dit password på en hjemmeside, som her. Og da slet ikke i kombination med dit brugernavn. Lige nu kan alle se dit brugernavn/password, det er ikke så smart :-)

Hvad angår dit problem, så lyder det lidt mærkeligt.
Avatar billede bjarnefilm Juniormester
16. december 2011 - 22:36 #2
Tak for dit indlæg.
Det er ikke mit rigtige brugernavn og password.

MVH
Bjarne