Avatar billede KasperNiemann Nybegynder
15. december 2011 - 16:53 Der er 1 kommentar

User online status

Hej eksperter.

Jeg sidder lidt i klemme med en mindre opgave her.
- Den går ud på at hvis en bruger på min side er online, skal den vise et lille billede af en grøn prik, lidt ligesom hvis folk er online på lad os bare sige facebook, eller messenger, så er der sådan en grøn prik som er skjult, når personen ikke er online.

Min forklaring er måske lidt lang bare for så lidt, men bliver nød til at forklare det tydeligt, så flest mulige har en idé om, hvad jeg snakker om.

Jeg ved at der skal være en id i databasen, men der skal vel tilføjes noget dertil.
Men hvilket og hvad, ved jeg ikke, og ved heller ikk, hvordan jeg får lavet det script som skal bruges, for at det vil virke.

Nogen som kan hjælpe mig, ved evt. at skrive et helt script til mig, som jeg selv kan tilpasse, når det er jeg smider det ind på siden.

Håber nogen vil give mig lidt hjælp her (:
Avatar billede JensPeterSvensson Nybegynder
15. december 2011 - 17:41 #1
Du kan tilføje en timestamp kolonne (Vil foreslå int og bruge PHP timestamp).

Hver gang din bruger loader en side (requester serveren). Opdaterer du tiden i kolonnen.

Er tidsforskellen mellem den nuværende tid og værdien i timestap kolonnen mindre end din sessionlevetid siger du brugeren er online.

Dette system vil dog vise bruger der faktisk er offline som online i optil sessionens levetid.

Et alternativt system som er mere præcist ville være at lave et periodisk ajaxkald/iframerefresh. Dette ville så dog også koste dig væsentlig flere resourcer.