Avatar billede djsteiner Nybegynder
14. december 2011 - 23:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mobil browser HTML og css

Vil lige høre om ens css og html skal være anderledes når man skal lave websites til mobil browser ?

jeg læste på en hjemmeside at man skule lave css med "attribute" som denne:

media="handheld" osv.

http://perishablepress.com/ (...)

eller

http://designshack.net/ (...)

er der noget jeg skal være opmærksom på ?
Avatar billede stenger Nybegynder
16. december 2011 - 10:56 #1
Den største forskel er jo nok at du skal tænke i procenter og ikke absolute pixel-størrelser, da variationen i skærmstørrelser er meget større på mobile enheder, end på regulære, stationære maskiner.

Det samme med tekst, brug em istedet for pixel-størrelse. Så er der en chance for at brugeren kan zoome ind og ud, som vedkommende måtte ønske det.

Så ja, det kræver en lidt anderledes tankegang rent opbygningsmæssigt, men håndværket er det samme.

/Stenger
Avatar billede djsteiner Nybegynder
18. december 2011 - 14:13 #2
Hej stemger tak for svaret:)

Giv lige et svar og du får point
Avatar billede stenger Nybegynder
20. december 2011 - 14:08 #3
En anden grund til procenter og ikke fastlåste pixels er jo så også at brugeren selv kan vælge, hvordan de vil vende deres telefon (landscape eller portrait).

Teknologi gør det hele nemmere, bare ikke for udviklerne...

Men her er et svar :)

/Stenger
Avatar billede djsteiner Nybegynder
20. december 2011 - 22:44 #4
Ja det kan jeg godt se der er nok at forholde sig til! :)

Tak for dit svar ! :)