Avatar billede trine_uldall Nybegynder
14. december 2011 - 14:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra midlertidig URL til almindelig URL

Hej,
vi er blevet færdige med dette site og jeg vil gerne af med den midlertidige URL. Udbyderen er unoeuro og deres support er latterlig dårlig. Sidst jeg bad om om hjælp til dette røg alle vores brugeroplysninger, og ingen havde adgang, så det tør jeg ikke igen. Derimod vil jeg gerne lære det en gang for alle.

Hvordan kommer jeg fra den lange midlertidige sti http://bondehuset.com.linux5.unoeuro-server.com/
til den almindelige http://bondehuset.com - er der mon nogen, der kan hjælpe?
Bedste hilsner Trine
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
14. december 2011 - 14:45 #1
Er dig selv som har domænet ved gratisdns, kan du prøve at ændre a rekorden for domænet til at være: 67.15.207.16 istedet for 94.231.109.82.

Hvis domænet er et oprettet korrekt ved unoeuro, så burde dette fungere, og det er det bedste.

Hvis ikke du for din hjemmeside frem, er det for unoeuro ikke har oprettet dette korrekt, så kan du lave en urlforward hos gratisdns på www.bondehuset.com, til at pleje på bondehuset.com.linux5.unoeuro-server.com

Er det ikke dig som selv har domænet ved gratisdns, skal du havde fat i den person som bestyre domænet der.
Avatar billede cpfrande Nybegynder
14. december 2011 - 15:46 #2
Hej Trine,

Det er - umiddelbart - et spørgsmål om at I får ændret DNS (som dalbjerg også skriver).

Pt. peger bondehuset.com mod IP-adressen 67.15.207.16. Den burde i stedet pege på 94.231.109.82, og web-serveren der bør kende til bondehuset.com således det rammer samme webhotel som den midlertidige adresse rammer.

Hvordan det opsættes afhænger lidt af jeres opsætninger. Jeg vil gerne hjælpe jer ud over eksperten.dk, såfremt I ikke selv kan sætte det op. I så fald kan vi lige tage en dialog per e-mail.

Med venlig hilsen
Kristian
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
11. april 2012 - 11:46 #3
cpfrande: det svar var det ikke ret meget en kopi af mit svar? :-)

Hvis man vil svare på samme spørgsmål skal man komme med mere end det oprindelig svar, vil jeg mene :-)
Avatar billede cpfrande Nybegynder
11. april 2012 - 14:43 #4
Hej dalbjerg,

tilsyneladende mente spørgeren jo, at mit svar var bedre sigende, siden jeg fik de givne point.

Jeg beklager dog, at du føler dig trådt over tæerne. Det var ikke meningen.

/kef