Avatar billede mikevds Nybegynder
14. december 2011 - 09:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forhandlerliste. Flytte data mellem ark etc

Hej alle,

Jeg har et problem med at holde en håndfuld forhandlerlister opdaterede.

Nu vil jeg så lave en ny løsning, hvor jeg kan have ALLE forhandlere i et enkelt ark med deres navn, adresse,
telefon nr. osv. Derudover har jeg lavet dropdownlister hvor man kan vælge hvilke landsdel forhandleren ligger i,
og hvilke produkt katagorier de sælger.

Det helt store tryllenummer (som er det jeg søger hjælp til) er at få forhandlernes info smidt ind i individuelle
lister, afhængig af om der står "ja" eller "nej" i f.eks. "SCOOTER".

Jeg tror det vil være meget lettere at forstå hvad jeg mener, hvis i ser hvad jeg har lavet indtil nu.
http://peecee.dk/upload/download/340985

Meningen er at alle forhandlere er samlet et sted. Når så nogen har brug for en forhandlerliste for f.eks. scooter,
kan vedkommede bare gå til "Scooter" fanen og printe en liste.

Jeg er klar over at dette sikkert ikke lige er noget man kan ordne på 7,5 sekund, men bare fingerpeg
mod løsningen vil jeg sætte pris på.
Avatar billede igoogle Forsker
14. december 2011 - 10:49 #1
Forslag: kør det på filter funktionen

angående dine landsdele så kan du aflede det fra postnummer.
Avatar billede mikevds Nybegynder
14. december 2011 - 12:13 #2
#1 Filter funktionen filtrere data i en kolonne, korrekt?
Så jeg kan filtrere listen efter hvor der står "JA" i kolonnen "Scooter" og derved får jeg en liste over alle scooter forhandlere.

Denne løsning fungere, men det er svært at sætte det pænt op, så listen f.eks er delt tydeligt op i landsdele (se evt. excel-ark).
Avatar billede Slettet bruger
15. december 2011 - 08:05 #3
Hvis vi som eksempel tager MC-forhandlere på Fyn kan du (i arket MC) bruge følgende matriksformel til at generere firmanavn:

=HVIS(RÆKKE(A1)>SUMPRODUKT((Forhandlerliste!$J$2:$J$30="Ja")*(Forhandlerliste!$F$2:$F$30="Fyn"));"";(INDEKS(Forhandlerliste!$C$2:$C$30;MINDSTE(HVIS((Forhandlerliste!$J$2:$J$30<="Ja")*(Forhandlerliste!$F$2:$F$30="Fyn");RÆKKE($2:$30));RÆKKE(A1)))))

Herefter kan du bruge INDEKS/SAMMENLIGN-konstruktioner til at hente øvrige forhandleroplysninger.

Sæt ikke referenceområdet (her 2:30) til et større område end nødvendigt. Formlen er beregningstung.
Avatar billede mikevds Nybegynder
31. maj 2012 - 19:10 #4