Avatar billede lathoan Nybegynder
13. december 2011 - 08:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke finde "Guest Mode" i Win 7 Pro

Står over for at skulle sikre 18 nye pc'er med win7pro på en lille Friskole. Vi har ingen server - altså ikke mulighed for noget domæne-kontrol.
Det har før i tiden ikke været noget problem, da vi havde winXP kombineret med SteadyState. Dette fantastiske program er nu udgået og duer ikke til 64-bit systemer.
Har nu tilbragt flere dage på diverse foraer og fundet ud af, at der er en (næsten) ligeså god feature i Win7 kaldet Guest Mode (ikke Guest Account). Der er flere guides på nettet, som viser dig hvordan du aktiverer dette (bl.a. her: http://www.winsupersite.com/article/windows-7/windows-7-feature-focus-guest-mode), men... Jeg kan ikke finde den lille sætning, hvor der står Guest Mode.
Leder jeg efter noget, som ikke er der mere, eller hvad?
I samme ombæring: er der nogen, der har et godt alternativ til SteadyState? (ikke Deep Freeze, da det koster!)
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2011 - 08:51 #1
Guest Mode var kun med i betaudgaverne.
Det blev fjernet i den endelige version.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. december 2011 - 08:52 #2
Vedr. SteadyState, så må du lige vente på en anden ser dette spørgsmål :)
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2011 - 08:53 #3
fra andet forum
"No, theGuest Mode is not available on the Windows® 7 build 7600.
Microsoft® had included this under the Beta versions of Windows® 7
(and RC, I think) but removed it in the RTM release version.

The Guest Mode worked like Windows® SteadyState. However, as Microsoft®
removed this they also didn't make any new version of Windows® SteadyState
for Windows® 7.

Sorry BirdieDevon but Microsoft® removed this in the RTM version. "
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. december 2011 - 09:42 #4
Hej lathoan

tjek lige link om der er noget du kan bruge.

http://jaredheinrichs.com/how-to-turn-a-windows-7-pc-into-a-kiosk.html

mvh
helt83
Avatar billede lathoan Nybegynder
13. december 2011 - 21:29 #5
So far..

Tak for de mange svar. Det med beta-versionen var jeg egentlig klar over (burde have været mere specifik - sorry!), men mit spørgsmål vedr. guest mode var egentlig fordi, at der mange steder på nettet er guides. Også nogle ret nye, f.eks. mit eget link, som er fra i år!! Jeg havde håbet på, at programmet måske lå skjult et eller andet obskurt sted.
Vedr. SteadyState, ja, så er der heller ikke meget på nettet, som jeg ikke allerede har læst...

Mit største håb var egentlig, at der var nogen, som havde en smart måde. Jeg havde VIRKELIG håbet, at jeg ikke skulle til at rode med group policies (på 18 maskiner!!!) som helt83's link lægger op til.

Så indtil videre - lidt øv...
Avatar billede lathoan Nybegynder
12. januar 2012 - 15:07 #6
Tja, der er vel ikke mere at sige her.

Ingen løsning.

I gang med group policy!

Tråd hermed afsluttet.