Avatar billede enerzie12 Nybegynder
12. december 2011 - 21:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Harddisk, bios?

Hej Eksperter.

Jeg har følgende problem(er)

Lige da jeg havde formateret computeren, kunne den sagtens køre i windows. Grunden til jeg formaterede, var også pga. nedenstående problem, som fortsætter.

- Når jeg starter min computer. Så kommer den akkurat hen til der hvor Windows loader (lige inden skrivebordet), skærmen går i sort, og 15 sek. efter kommer der blå "crash dumps", computeren lukker ned og genstarter.

- Når jeg prøver at opdater/ændre bios, lukker computeren bare ned ved 75% gennemførsel.

- Kan starte i fejlsikret tilstand.

Er blank for ideer' .
På tide at ringe til forsikringen, og sige computeren er kaput, eller er der håb?

Mvh.

Ole
Avatar billede Blueeyez Mester
12. december 2011 - 22:08 #1
Prøv og start maskinen op i fejlsikret tilstand, så når du kommer ind, så gå ned i kør og skriv msconfig, så er der et faneblad der hedder start og et der hedder tjenester, prøv og deaktiver alle i begge og start maskinen op normalt og se om den så stadig fejler ved window's start skærm billed
12. december 2011 - 22:10 #2
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2011 - 08:08 #3
det er en ommer men det ved du vel

gør sådan her

http://www.techtalkz.com/windows-7/514412-windows-7-installation-guide-tutorial.html

gå ind under advanced -avanceret

http://www.techtalkz.com/gallery/files/1/Windows7-2008-11-04-14-54-52.jpg

jeg fjerner altid partition c og opretter en ny i et huk (uden genstart) på samme størelse

nu bliver c auto formateret og er helt ren
hvis det er win7 skal partion på 100 mb også slettes -den laver win 7 auto

men stort set er det samme fremgangsmåde i de andre systemer

m.v.h
Avatar billede Nereos Nybegynder
13. december 2011 - 14:29 #4
Hvis du installere med AHCI sat til i bios, skal den også være sat til under drift.

AHCI finder du under harddisk instillinger i bios'en.
Avatar billede enerzie12 Nybegynder
13. december 2011 - 16:32 #5
Tak for svarene gutter. Nu er problemet så bare, at skærmen forbliver sort når jeg starter den, er mit grafikkort brændt af? Lyder som om kun harddisken kører :/..

- Det var Win 7 x64 - sry.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 16:37 #6
#5 Har du et onboard grafikkort ud over alm pci-e? :)
Avatar billede enerzie12 Nybegynder
13. december 2011 - 16:58 #7
#6 - onboard grafikkort? Jeg er stået af.

Har kun dét 9600GTm der sidder i :)
Avatar billede enerzie12 Nybegynder
13. december 2011 - 17:01 #8
Jeg er med. Onboard er på bundkortet, right? Men isåfald, nej.. Computeren har haft tendens til at blive utrolig varm, så muligvis den er stået af ?
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 17:49 #9
#8 Så har du nok en eller flere komponenter der har haft det for varmt (Afhænger af hvor varmt vi snakker)..

Har du evt andet grafikkort liggende?
Hvis ikke så prøv og se om du kan komme ind på skrivebordet fejlsirket eller normal gør ingen forskel og se temp på grafikkortet, kan gøres med speedfan og GPU-Z.. (Speedfan viser flere temps, mens GPU-Z er specifikt til grafikkort)
Avatar billede enerzie12 Nybegynder
13. december 2011 - 18:08 #10
#9 - Computeren viser ikke engang bios :p . Er kommet frem til, vha. google, at mit bundkort nok er røget sig en tur, så der må investeres i julegave til mig selv.

- Tak for hjælpen.

Blueeyez får point, angiv svar.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. december 2011 - 18:12 #11
#10 Det kan væe bundkort, men det kan os være GFX, men ja nok en god ide med bundkort, så kan du få evt USB 3.0 og Sata3 ;)