Avatar billede _BHL_ Nybegynder
12. december 2011 - 09:10 Der er 3 kommentarer

VS 2010 buildserver

Hej alle,

Jeg kunne ikke finde en kategori for Visual Studio.

Spørgsmål:
Jeg forsøger at etablere en automatisk buildserver.
Jeg har både vb.net og vb5 projekter der skal "buildes".
Jeg har oprettet en build-controller og buildagents.
Jeg har oprettet et buildscript der tager hånd om at "MSBuild" ikke kan håndtere vb5, men benytter i stedet en "InvokeProcess".
Dog fejler processen under load af de projekter der er angivet til at skulle "buildes". Dvs. at den fejler allerede inden buildscriptet bliver kørt.

Jeg oplever følgende fejl (og "ja" jeg kan godt se at en vb5 projektfil ikke er xml formateret):

error MSB4025: The project file could not be loaded. Data at the root level is invalid. Line 1, position 1.
Done Building Project "C:\Builds\4\MedWin\MedWin Build Definition\Sources\Team Build Test\VB5\TeamBuildTest\TeamBuildTest_VB5.vbp" (default targets) -- FAILED.

Hvad er problemet, og hvordan løses det?

// _BHL_
Avatar billede _BHL_ Nybegynder
12. december 2011 - 09:29 #1
Jeg glemte lige at nævne at det selvfølgelig er et Team Foundation Server buildjob.

//_BHL_
Avatar billede arne_v Ekspert
12. december 2011 - 21:30 #2
Lyder som der er en fil i ukorrekt format.

Men der er slet ikke detaljer nok i din post til at kunne sige mere.
Avatar billede _BHL_ Nybegynder
19. december 2011 - 09:48 #3
Fandt ud af det.

Der er to kompileringsområder i xaml-filen.
Jeg havde kun fået håndteret det ene tilfælde.