Avatar billede MagnusELH Nybegynder
09. december 2011 - 16:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

få ens hjemmeside på nettet hjælp ?

for at få en hjemmeside på nettet, skal man så gøre dette:

1. (fx) købe et domæne og webhotel inde på www.nettonet.dk. når man har købt det, så får man et brugernavn og et password, så man kan downloade et ftp program.

når man har downloadet det, så skal man logge ind med brugernavnet og passwordet. og så kan man bare smide sine filer der ind, og så skulle det være på nettet ?

er noget af det jeg har skrevet, rigtigt?

og kender i nogle gode webhoteller der tilbyder at købe det samlet?
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 16:10 #1
1. Købe domæne + webhotel = korrekt :)
2. Ikke nødvendigvis, nogen "udbydere" tilbyder at du får et kontrolpanel som fungerer via browser og så kan man arbejde derfra.

en god ftp klient er filezillas (gratis), det kan godt være du skal ændre i chmod/rettighederne i filerne, men tag den del som det kommer :)

Altså lige pt har jeg købt ved webbot.dk (180 kr årligt) hvilket jeg synes er helt fint  (Det er så os den største løsning)

men stadig MEGET billigt!
Avatar billede MagnusELH Nybegynder
09. december 2011 - 16:31 #2
tak skal du have :)

virker som en god hjemmeside!

hvis jeg nu vælger den der hjemmeside, kan jeg så godt afmelde mig igen?

og skal jeg så downloade det der FTP program,så jeg kan få det over på internettet?

og får man et brugernavn og password og sådan så man kan logge sig ind?

så kan du bare smide et svar :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 16:36 #3
#2 Jeg ved ikke lige med opsigelse, altså der står at du kan opsige det når som helst, men om du får penge retur for domæne + webhotel ved jeg ikke.. (Tror kun de mener webhotel)

Ja, det er nok en god ide :) (Jeg ved dog ikke om hvis du køber domæne og webhotel på samme tid om det så er klart nu og her, jeg selv skal vente ca 1 døgns tid før mit er klar grundet flytning af domænet..

Du får brugernavn + kodeord pr email efter køb :)

Det får du så her ;)