Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 13:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fjernelse af licens nøgle på pc?

Er der nogen herinde der ved om man kan fjerne et Windows logo (Licens mærke) fra en pc med et bestemt middel frem for at svejse i maskinen? :)

Snakker specifikt om sådan et mærke her: http://media.tumblr.com/tumblr_lap953PBfm1qd2q1j.jpg
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2011 - 13:38 #1
Hvorfor skulle man dog det?
Det er en OEM udgave, og følger med maskinen - også hvis den sælges :)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 13:43 #2
#1 Udskiftning af kabinet ;) (Ved  ikke med dig, men synes det er spild af plads at have et hel kabinet stående for et mærkes skyld)
Avatar billede chalde Seniormester
09. december 2011 - 13:45 #3
Tage et billede af det og gemme det?
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 13:45 #4
Har du prøvet at varme markaten op med en hårtørrer?
Er det på plastik eller metal det sidder?
Er det plastik skal du være lidt forsigtig med varmen.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2011 - 13:47 #5
#3 God ide at gære i alle tilfælde, hvis markaten går i stykker når den aftages fra det andet kabinet.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 13:52 #6
#5 Har du selv prøvet med varme? :) (Det er på metal).. men ja jeg må lægge ud med og tage billed og så begynde og tænde op for grillen så at sige ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. december 2011 - 14:09 #7
Hvis du prøver hårtørrer, så gør det evt. bag på mærket. Det er mest skånsomt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. december 2011 - 14:14 #8
Som jeg ser billedet, er det af den type, der var lavet af rent papir. Den kan ikke varmes af.

I stedet kan du væde det med madolie over et par dage - det burde kunne opløse limen, men vil også mætte papiret, så du ikke vil kunne sætte det på en anden maskine (andet end med tape)
Avatar billede Blueeyez Mester
09. december 2011 - 14:17 #9
#7 Prøvede med et af de andre mærker på den først, med stor success men windows's var uden den slags beskyttelse som var på mærket, så har nu blot skrevet alle tal på mærket ned og fjernet det helt på maskinen :)

I kan alle 3 smide svar.. det i skriver kan bruges, men man skal virkeligt have noget skarpt tyndt at fjerne mærket med samt virkeligt tålmodighed vil jeg tro.. (Er ikke ligefrem typen der gider og tage sig tid til sådan noget) ^^
Avatar billede kawkaw Nybegynder
09. december 2011 - 15:46 #10
En skraber som man bruger til at rengøre glaskeramikkogeplader med(med et barberblad i) brugt med forsigtighed. Har virket for mig.